הבחירות (שוב) כאן, ושוב נלך לבחור בין האלטרנטיבות השונות למרות שרוב הציבור יודע למי הצביע בעבר ויודע למי יצביע שוב. הבעיה העיקרית בבחירה ללכת לבחירות בפעם החמישית היא בכך שהיא מנותקת ממה שקרה כאן בשנתיים האחרונות.

אפשר להתווכח על ניהול הקורונה בישראל אך העובדה הפשוטה היא שהקורונה והסגרים שיתקו ופגעו במגזר העצמאים. לעיתים נדמה לי שאנשים לא יודעים עד כמה אנשים נפגעו מהמצב, עד כמה אנשים התדרדרו כלכלית ולעיתים אף שינו מקצוע על מנת להמשיך להחזיק את הראש מעל המים.

אז נכון, היו שלל כתבות שהציגו את מצבם העגום של העצמאים, הנושא אף הפך להיות נושא לבחירות כשכל מפלגה התהדרה בתואר "המפלגה לעצמאים" אך אחרי כל הרעש והצלצולים עשרות אלפי אנשים עוד צריכים להחזיר מענקים שאינם יודעים איך יוכלו להחזיר אותם (כי חלקם אינם עובדים או עובדים בעבודה מכניסה פחות), אחרים מייחלים למענקי האומיקרון שהיו אמורים לקבל עבור חודשים ינואר – פברואר, אין שום רשת ביטחון לעצמאים והנה, בחירות, שוב.

הבחירות הללו הן לא על מדיניות, תראו לי אדם אחד שיודע להגיד מה המדיניות הכלכלית של מי מהמפלגות. הבחירות הללו הן לא על פתרון המצב מול הפלסטינים או ניסיון לטפל במכת תאונות הדרכים. הבחירות הללו בטח לא על מצב העצמאים ואיך משפרים אותו. למרות שכמגזר הם לפי הערכות כ – 600,000 איש. הבחירות הללו הן פרסונליות ולא מעבר לזה.

הבחירות הללו הן לא על מדיניות, תראו לי אדם אחד שיודע להגיד מה המדיניות הכלכלית של מי מהמפלגות. הבחירות הללו הן לא על פתרון המצב מול הפלסטינים או ניסיון לטפל במכת תאונות הדרכים. הבחירות הללו בטח לא על מצב העצמאים ואיך משפרים אותו

ושוב, אנחנו, העצמאים נהיה המגזר שהכי יפגע מזה. אנחנו, המגזר שכל הפוליטיקאים מגדירים כ"מגזר היצרני", "הקטר של המשק" ניפגע ממערכת בחירות מיותרת.

הבדל בינינו העצמאים לבין כל מגזר אחר הוא שלהחלטות שלנו יש השפעה על הכיס. עבודה עם ספק כזה או אחר – השפעה על הכיס. החלטנו לקחת חופש? לא נוכל לקבל כרגע לקוחות חדשים? – החלטה על הכיס. לחברי הכנסת אין שום דבר שפוגע בכיס. נהפוך הוא, הם עדיין מרוויחים את אותו השכר גם כשכהכנסת בפגרה וגם בתקופת ממשלת מעבר וממילא הם לא יכולים לחוקק.

לכן, צריך לעבור חוק שאומר שברגע שחברי הכנסת פיזרו את עצמם לתקופת זמן הבחירות והם ממילא לא יכולים למלא את תפקידם, שכרם יירד ב50%. ממילא הם עובדים פחות קשה. אולי אז כשהם ירגישו בכיס את משמעותיות ההחלטה שלהם הרגישות שלהם לציבור תעלה וההחלטות שלהם ישתנו.   

הכותב הוא בעלים של "הרש תקשורת ואסטרטגיה" ויועץ לארגוני עצמאים