בכתב אישום שהוגש נגד האיש באוגוסט 2016 נטען כי כשלושה חודשים קודם לכן, בשעת לילה מאוחרת, נהג בכביש 70 כשהוא תחת השפעת אלכוהול. כשהגיע לאחד הצמתים ועל אף שהבחין באורות רכב מתקרב מול פנה שמאלה מבלי לתת זכות קדימה וגרם להתנגשות. כתוצאה מהתאונה נפגעו ארבעה אנשים, כולל הנהג עצמו שנפצע קשה, ונגרם נזק רב לכלי הרכב.

כתב האישום ייחס לאיש נהיגה בקלות ראש, אי מתן זכות קדימה, נהיגה בשכרות והתנהגות הגורמת נזק. לאחר התאונה נפסל רישיונו מנהלית למשך חודשיים אך לאחר מכן הוחזר לו.

בתחילת השנה הגישה המדינה בקשה לפסול את רישיונו עד לתום ההליכים. המדינה הדגישה כי בעברו 21 הרשעות קודמות, אחת מהן בגין נהיגה בשכרות בדומה למקרה הנוכחי.

לדבריה, התנהגותו מלמדת על זלזול מופגן בחוק ובציבור המשתמשים בדרך והעבירות המיוחסות לו חמורות וגרמו לפגיעות קשות היא הוסיפה כי הדפוס החוזר בהתנהגותו מראים שהוא אינו מבין את חומרת מעשיו כך שבהמשך נהיגתו יש איום ברור ומוחשי לבטיחותו של הציבור הנוהג בדרכים.

הסנגור מצדו טען שיש לדחות את הבקשה עקב שיהוי. הוא ציין שהעבירה בוצעה לפני כשנה ואם המדינה הייתה סבורה שנהיגתו של הנאשם מסוכנת לציבור היה עליה להגיש את בקשת הפסילה במועד, קרי בתוך שלושת החודשים הראשונים שלאחר התאונה.

לדבריו, בעשרת החודשים האחרונים הנאשם נוהג כרגיל ולא נרשמה לחובתו עבירה כלשהי והדבר מצביע על העדר מסוכנות.

נוהג תקופה ארוכה

ואכן השופטת אסתר טפטה–גרדי מבית המשפט לתעבורה בעכו דחתה את הבקשה.

עו"ד אהוד נתן מור (צילום: צילום עצמי, צילום ביתי)
עו"ד אהוד נתן מור | צילום: צילום עצמי, צילום ביתי
היא ציינה כי לפי הפסיקה שיהוי רב בהגשת בקשת פסילה מצביע על כך שהמדינה אינה סבורה כי נשקפת סכנה מהמשך הנהיגה של הנהג. עוד לדבריה, אם המדינה סבורה שנהיגתו של הנאשם גורמת סיכון רב לציבור היה עליה לוודא שבקשת הפסילה עד תום ההליכים תוגש במסגרת הפסילה המנהלית על מנת שהנהג לא יחזיק בהגה עד שתינתן הכרעת בית המשפט.

השופטת הדגישה שחל שיהוי של כמעט שנה בהגשת הבקשה לפסילה ומדובר בזמן רב המצביע על כך שהמדינה אינה סבורה שנשקפת סכנה מיידית בהמשך נהיגתו של הנאשם.

השופטת סיכמה כי העבירות המיוחסות לנהג הן אמנם חמורות אך השיקול שיש לשקול בשלב זה הוא מסוכנותו. לדבריה, הנאשם נוהג מזה כ-10 חודשים והתביעה לא הצביעה כי נרשמה לחובתו הרשעה כלשהי בזמן הזה. "אין בהרשעות הקודמות כדי להעיד על מסוכנותו, כל עוד ניתן לו לנהוג במשך תקופה כה ארוכה", כתבה.

שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בהחלטה

עו"ד אהוד נתן מור עוסק/ת ב- תעבורה 

 הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.