טלפון סלולרי (תמונת AVI: חדשות1 ערוץ 2)
המטרה: יצירת רשת חברתית אחת על גבי האינטרנט הסלולרי | תמונת AVI: חדשות1 ערוץ 2

"400 מיליון מכשירים חדשים מוכרת נוקיה מדי שנה - מה שאומר שאנחנו יכולים להיות הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם. מספיק שנשיק שירות אחד מדי שנה על חלק מהמכשירים, ואנו יוצרים הזדמנויות עסקיות שאיש לא יכול לתאר. מטרתנו היא לשנות את הדרך שבה אנו צורכים אינטרנט - על-ידי כך שכל אחד יהיה מחובר כל הזמן ולכל דבר באמצעות מכשיר הסלולר, שיהפוך להיות העוזר האישי", כך אמר אתמול (ד') ניקלס סאואנדר, סגן נשיא נוקיה לשירותים ותוכנה, בכנס נוקיה המתקיים בברצלונה.

לדברי סאואנדר, נוקיה שמה לה למטרה לצרף 5 תחומים אסטרטגיים לפלטפורמת שירותים אחת: מוזיקה, משחקים, מפות, מסג'ינג ומדיה. לצורך כך גייסה החברה בחודשים האחרונים 700 עובדים, מומחים בתחומי האינטרנט.

סאואנדר ציין כי המטרה של נוקיה היא למצוא את הדרך לחבר בין השירותים לצורכי הלקוחות באופן האופטימלי ביותר. זו הסיבה למשל שהחברה מרחיבה את תחום ה-location base service. "אנו יוצרים רשת חברתית אחת על גבי האינטרנט הסלולרי, שהופכת אותנו הצרכנים לזמינים בכל מקום, בכל זמן. הדבר יבוא לידי ביטוי בצורה הדרגתית, כאשר בשנה הבאה נמכור 300 מיליון מכשירים תומכי GPS - תחום שירותי המיקום והמיפוי שישנה את הרגלי הצריכה ותרבות הפנאי של כולנו", אמר סאואנדר.

בהקשר הזה שירותי המייל להמונים, עליהם הצהירה החברה אתמול, עונים על האסטרטגיה של החברה לחבר בין קהילות ולהביא את תחום המסג'ינג בצורה פשוטה בכל המכשירים של החברה ועל גבי פלטפורמת Ovi - אתר שיתוף הקבצים של נוקיה.

* הכותב הינו אורח של חברת נוקיה בברצלונה.