דגל קוסובו (יח``צ: mako)
מעוניינים למתג את עצמם בכל מחיר. קוסובו | יח``צ: mako

משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי זכה במכרז על תקציב הפרסום והמיתוג של מדינת קוסובו - כך נודע ל"גלובס". היקף התקציב לשנת 2009 עומד על 5.7 מיליון אירו, כ-30 מיליון שקל. התקציב כולל הן את יצירת הקריאייטיב והאסטרטגיה של המיתוג, והן את רכישת המדיה בכל העולם.

במכרז שערך משרד האוצר והכלכלה של קוסובו, התמודדו כ-10 קבוצות פרסום מהעולם, ביניהן גם DDB ופובליסיס. באומן התמודד במכרז באמצעות המשרד הישראלי ולא באמצעות הרשת הבינלאומית אליה הוא שייך - סאצ'י&סאצ'י.

קוסובו היא מדינה צעירה שעל הקמתה הוכרז לפני כשנה בלבד - לאחר שהייתה בעבר חלק מבוסניה ולפני זה מיוגוסלביה. קוסובו, שידעה בעבר מלחמות קשות, מבקשת לבצע מהלך מיתוג במטרה לנסות למשוך משקיעים מהעולם מחד, ותיירות מהצד השני. המהלך כשלעצמו איננו חריג, ומדינות רבות מבצעות אותו, ביניהן: מצרים, טורקיה ויוון.

קמפיין הפרסום יופיע בעולם כולו ויכלול מדיומים מרכזיים כמו טלוויזיה ועיתונות. לצורך המכרז חבר באומן-בר-ריבנאי לחברת יחסי ציבור מקומית, "PR Solutions", שאמורה לתת מענה ליחסי ציבור ולהטמעת המיתוג בתוך קוסובו ובמדינות השכנות. את המדיה תרכוש חברת המדיה של קבוצת באומן, זניט מדיה. כל פעילות המיתוג האסטרטגיה והקריאייטיב, יתבצעו ממשרד הפרסום הישראלי, מבלי להישען על היחידה המזרח אירופאית שלו.

יודגש, כי מדובר בפעם הראשונה שבה משרד פרסום ישראלי זוכה במיתוג של מדינה. בעבר זכו משרדי פרסום ישראליים בתקציבי פרסום של מדינות אך למטרת פרסום בישראל בלבד. כך למשל, ענבר-מרחב-שקד קיבל את תקציב לשכת התיירות הטורקית במכרז בינלאומי - אך לפרסום מקומי. התנהלות בינלאומית אחרת היא של יועצי תקשורת ישראליים, כגון אייל ארד, שמנהלים קמפיינים פוליטיים של מנהיגי מדינות.

יוסי לובטון, מנכ"ל באומן-בר-ריבנאי: "האפשרות שנפלה בחלקנו למתג את המדינה הצעירה בעולם, ולפעול ברחבי העולם על מנת לקדם את הפיכתה של קוסובו למדינה שהיא חלק בלתי נפרד מאירופה - מהווה אתגר גדול".