לא מעט ישראלים מעדיפים להזמין חופשה באתרים בין לאומיים, גם בפחות מוכרים, והכל בשביל מטרה אחת- להוזיל את העלות של המלון או הטיסה. למרות זאת, בדרך, אם משהו מסתבך או אפילו אם רק רוצים לשאול שאלה - אין תמיד מענה.

"בחודש מאי האחרון תכננו חופשה משפחתית לארה"ב, יחד עם כל האחרים והנכדים", מספרת שני כהן אלפסי. "אבל מספר ימים לפני הטיסה נאלצנו לבטל את הטיסה מסיבות אישיות. בעוד שאני ובעלי קיבלנו כמעט החזר מלא על כרטיסי הטיסה, מכיון שהזמנו דרך סוכנת נסיעות אבל אחותי ואבא שלי שהזמינו דרך אתרי אינטרנט מוכרים ביותר לא קיבלו החזר וגם לא עונים לטלפונים".

המשפחה של שני הפסידה על הטיסה הזו יותר מ- 10,000 שקלים אבל הבעיות, מתברר, לא רק בטיסות. גם האתרים המציעים לינה במלונות, לא תמיד יתנו לכם מענה אם משהו ישתבש. "3 ימים לפני שהגעתי למלון התקשרתי בשביל לברר משהו לגבי ארוחת הבוקר וגיליתי שאני לא רשומה למרות שהיה לי מספר הזמנה" , מספרת עירית. "לא רק שלא פיצו אותי אלא הציעו לי מלון יותר יקר- כמובן על חשבוני".

"יומיים לפני שהיינו אמורים לטוס, קרוב משפחה נפטר", מספרת נפגעת אחרת. "ניסיתי ליצור מספר פעמים קשר על חברת "איזיגו", שלחתי להם תעודת פטירה ואת כל המסמכים אבל הם לא הסכימו לזכות וגבו מאתנו קנס של 430 שקלים על בן אדם".

ברוב המקרים, אם כבר תצליחו להגיע לפקיד שירות, רוב הסיכויים שהוא ינסה למצוא לכם דיל אחר- כמובן על חשבונכם. רוב האתרים שמציעים כרטיסי טיסה ומלונות, לא מחויבים לתת שירות בארץ, לכן קחו בחשבון שאם תנסו לפנות אליהם בטלפון או במייל- זה לא יהיה קל.