לקוחות של רשת פיצה האט חויבו על פיצות שלא הזמינו בסכומים של מאות שקלים בעקבות תקלה במערכת סליקת כרטיסי האשראי של הרשת. על פי פיצה האט, מדובר בכמה עשרות לקוחות שהזמינו פיצות באמצעות אתר האינטרנט.

"ביום שישי הזמנתי מגש פיצה מסניף פיצה האט", מספר עופר מגבעת שמואל, "שילמתי בכרטיס אשראי 115 שקלים. היום הסתכלתי על חיובי כרטיס האשראי שלי, וראיתי ארבעה חיובים, כל אחד בסך 99.90 שקלים, אחד בכל יום, מפיצה האט. התקשרתי למוקד של פיצה האט, שהתגלה כמוקד הזמנות בלבד, והפנו אותי לסניף. מנהלת הסניף לא הבינה על מה אני מדבר והפנתה אותי חזרה לרשת".

מבדיקה של מאקו עלה שמדובר לא רק במקרה של עופר, וכי היו מקרים רבים נוספים בהם חויבו לקוחות על רכישות מפיצה האט בסכומים גבוהים.

מפיצה האט נמסר בתגובה לפנית mako כי תקלה בשידור למערכת סליקת כרטיסי האשראי הביאה למצב בו לא חויבו עסקאות במשך כמה שעות. לאחר מכן כשהמערכת חזרה לעבוד, חויבו כל הכרטיסים בעסקאות כפולות ומשולשות.

בפיצה האט מדגישים, כי התקלה היא רק בהזמנות און ליין באינטרנט. ברשת מעריכים כי מדובר בכמה עשרות לקוחות. בעקבות גילוי התקלה, הוחלט בחברה בשלב ראשון לזכות את כל מי שרכשו בפיצה האט על הקנייה שלהם. כלומר, לא רק מי שחויב במאות שקלים באופן לא מוצדק יזוכה, אלא כל מי שהזמין מאז יום שישי האחרון וקיבל את הפיצה שהזמין. הזיכוי בוצע היום (ב') וייראה בחשבונות החיוב של כרטיסי האשראי של הלקוחות רק מחר. בשלב שני, תתבצע בימים הקרובים בדיקה מי באמת רכש פיצה וקיבל, ויחויב מחדש רק על הקניה המדוברת.