שופרסל תפצה את לקוחותיה בסכום כולל של 4.5 מיליון שקל, בשל הפרשים בין המחיר שמוצג על המדף לעומת המחיר הקופה. כך על פי הסדר פשרה שהושג במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה.

התביעה הייצוגית הוגשה בספטמבר 2015 על ידי דוד אנגור, לקוח של הרשת, והוגשה על ידי עורכי הדין שלומי כהן ואמיר ישראלי. בבקשת התביעה הייצוגית נטען כי לקוחות רבים נתקלים במצב בו ישנם הפרשים בין המחיר שמוצג על המדף, לעומת המחיר הקופה. בנוסף, בחלק מהמקרים בהם הובאו הדברים לידיעת הרשת, לא תוקן המעוות.


 

שופרסל טענה בתגובה כי היא משקיעה מאמץ גדול, זמן ומשאבים בסימון נכון של המוצרים, אך על אף מאמציה קיימת הסתברות נמוכה, אך לא בלתי נמנעת לטעויות. בנוסף, טענה כנגד המבקש כי הוא לא הציג ראייה לרכישות כאלה, ולכן ביקשה לדחות את התביעה.

הצדדים נכנסו למשא ומתן, ובעקבותיו החליטו על פשרה, על פיה כל אחד מלקוחות שופרסל שייבצע רכישה מעל 25 שקל, יופחת מחשבונו 5 שקל, עד לסכום מצטבר של 4.5 מיליון שקל. בנוסף, יקבלו עורכי הדין שכר טרחה בסך 650 אלף שקל, ופיצוי לאנגור בסך 100 אלף שקל. הסדר הפשרה תלוי אישור בית המשפט המחוזי בתל אביב וצפוי להיכנס לתוקף 90 יום לאחר שיאושר.

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות:
למה כחלון לא צריך לשמוח מהירידה במחירי הדירות?
מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.2%