בימים אלו נפתח להרצה "הגל הירוק", הסופר הטבעוני הראשון בישראל, בשוק הכרמל בתל אביב. על פי הצהרות מקימיו, הסופר נועד להוות "בית בטוח", לטבעונים  שרוצים להיות בטוחים כי המוצר שרכשו אינו מכיל מרכיבים מן החי בלי להתעכב ולבדוק מוצר .

אורח החיים הטבעוני הולך ותופס תאוצה בישראל, ועם הגודל מגיע גם הכוח הצרכני. על פי הערכות כ- 7%-5% מכלל צרכני המזון טבעונים (300-500 אלף איש). הזינוק במספרם החל לפני כחמש שנים ומאז הוא גדל בהתמדה.

מטרת הרשת היא להגיע ל-20% מנתח השוק של המוצרים הטבעוניים בישראל. עם זאת, ברשת מבקשים להדגיש שהחנויות לא מכוונות רק לקהל טבעוני אלא פונות לכל אחד שרוצה להכניס מוצרים בריאים לביתו.

>> אוהבים את שוק הכרמל? תתחילו להיפרד

החנות משתרעת על פני כ-100 מ"ר ומיועדת להיות החנות הראשונה ברשת הקמעונאית שתחזיק על פי הפרסומים כ-4000 מוצרים טבעוניים: תחליפי גבינות, תחליפי בשר, דגנים וקטניות, רטבים, שימורים, תבלינים, מוצרי סופר פוד (סוגי אצות שונים, שעועית אזוקי, אסאי קפוא), קמחים מיוחדים ללא גלוטן ועוד.

בנוסף תחת המותג הפרטי של "הגל הירוק", תוצע סדרת מוצרים מגוונת המיוצרת על ידי קהילת עברים בדימונה המובילים את תחום הטבעונות בישראל ובעתיד אף יוצעו שלל מוצרי צריכה וביוטי, ללא מרכיבים מן החי- סדרות מוצרי קוסמטיקה ואופנה.

חנות הגל הירוק בשוק הכרמל בתל אביב (יח``צ: ליגרף עיצובים,  יחסי ציבור )
הסניף הראשון בשוק הכרמל. פונים למרכזי הערים | יח``צ: ליגרף עיצובים, יחסי ציבור

הרשת, אותה הקימו זוג היזמים אילון זקצר ורפאל אברהם מתחייבת כי המוצרים שישווקו בחנות יענו על ההגדרות של ערכי הטבעונות וכי הם מחייבים את ספקי הרשת לחתום על אמנת מחויבות לטבעונות על מנת לוודא כי לא נכנסים לבית העסק מוצרים שאינם טבעוניים במאת האחוזים.

"אנו גאים על המיזם החדש, אשר ינגיש את הבשורה הטבעונית, בתחילה לשוק הכרמל בתל אביב ולאחר מכן לערים נוספות ברחבי הארץ. הקונספט הייחודי יעניק שקט נפשי לצרכן הטבעוני ולא פחות חשוב- חוויה קולינרית שתפתח בפניו עולמות חדשים של טעמים וריחות לבישול בייתי. אנו מאמינים שה'גל הירוק" יהפוך למוסד קמעונאי וקולינרי, שמשלב תחת קורת גג אחת חווית צריכה אחרת של חומרי גלם טבעוניים איכותיים במחירים הוגנים", מסרו זקצר ואברהם.

שורה תחתונה: כמה זה יעלה לנו

זה לא סוד כי הטבעונות נתפשת כשיטת תזונה יקרה, בעיקר כי הרשתות בשיווק מתייחסות ללקוחות הטבעוניים כקהל שבוי ומתח הרווחים במוצרים רבים גדול משמעותית מהמקובל.

ברשת מתחייבים על  גישת הסחר ההוגן, שתבוא לידי ביטוי לא רק במחירים הוגנים אלא גם במערכת היחסים עם הספקים והיצרנים הטבעוניים, הנמצאים תחת מכבש הלחצים של הרשתות הגדולות.

בנוסף במסגרת המותג הפרטי אותו מתכננת הרשת להקים יוצעו לספקים הזדמנות עסקית להציע מוצרים שהרשתות והחנויות הרגילות לא נותנות וקשה למצוא אותם ברשתות שיווק אחרות כמו גלידות, קמחים, בורקסים, ופשטידות ללא פערי תיווך.

ביקשנו מהרשת להביא דוגמאות למחירים למוצרי צריכה בסיסים בכל בית אשר שומר על תזונה טבעונית והשוואתנו אותו לרשת המתחרה "עדן טבע מרקט" אשר בבעלות טיב טעם, לרמי לוי ולשופרסל. 

כפי שניתן לראות המחירים לרוב נמצאים ברף הנמוך של הטבלה אם כי הדבר אינו בהכרח אומר שהרשת יותר זולה משום שכמו בכל מוצר גם כאן יש מגוון מותגים. לא תמצאו בהכרח מותגים זהים בכל חנות. על פי המחירים נדמה שהרשת מכוונת את עצמה יותר ללקוחות הקבועים של רשתות "ניצת הדובדבן" ו"טבע קסטל", שנמצאות בלב הערים, ולא ממתגות את עצמן כרשתות זולות.

חמשת הסניפים הבאים מתוכננים להיפתח עד סוף 2018 בחמש מרכזי ערים נוספות ברחבי הארץ.