נובמבר סייל עוד רגע כאן, והקונים מחממים מנועים במטרה להשיג את ההנחות הכי שוות. רגע לפני כדאי שתדעו: השנה, לראשונה, הסיילים מתחילים ממש עכשיו.

ממידע שהגיע ל-mako, נראה שענקית הקניות הסינית מתכוונת להקדים את הסייל המסורתי השנתי שלה, "סינגלס דיי", שנערך כל שנה בתאריך 11.11, ולפרוס אותו על פני שניים עשר ימים: החל מהאחד בנובמבר ועד 12 בנובמבר. על פי מקורות בהנהלת האתר, לאורך כל הימים ההנחות יהיו זהות, ולא מדובר במבצעי presale וימי שיא כמו בעבר.

עלי אקספרס היא לא החברה היחידה שהקדימה את המבצעים. המגמה היא עולמית. בחודש הקודם פרסמנו, שלראשונה אמזון פתחה עוד 2 ימי פריים דיי, ב- 11-12 באוקטובר. זוהי השנה הראשונה שאמזון פותחת שני ימי סיילים בשנה, והדבר לא מקרי: אמזון מנסה להילחם ברשתות ענק כמו וולמארט וטרגט, שהתחילה את המבצעים שלה כבר בתחילת  אוקטובר.

אמזון, amazon (צילום: askarim, shutterstock)
אמזון, נלחמת במתחרות | צילום: askarim, shutterstock

מתחילים את הקניות מוקדם יותר

אם בשנת 2021, בעיות בשרשרת האספקה ​​והמשלוחים העיכובים הניעו את הצרכנים להתחיל את הקניות לחג מוקדם בשל חשש למחסור במוצרים - בשנת 2022, האינפלציה היא הכוח העיקרי שמניע את הצרכנים לקנות מוקדם יותר ולפרוס את ההוצאות על פני כמה חודשים. הסיבה לחגיגות הסיילים המוקדמות נובעת ישירות מהמצב הכלכלי העולמי הקשה.

עלי אקספרס, לדוגמה, עדיין מלקקת את הפצעים מהשנה שעברה, אז הלקוחות הרוסים, שהפכו את רוסיה למדינה המובילה בהזמנות מהאתר, הפסיקו להזמין בעקבות הסנקציות שהוטלו על המדינה בעקבות הפלישה לאוקראינה. לדברי יניב פורת,  מנהל קבוצת AliBuy  "המצב הכלכלי העולמי המורכב, שכולל אינפלציה גבוהה וחשש מהאטה כלכלית בעקבות המלחמה באוקראינה, גורם ללחץ על כל האתרים שלא יעמדו ביעדי המכירות. להערכתי מכאן מגיעה החלטה להרחיב את ימי המבצעים ולמשוך אותם כמה שניתן".

בארה"ב סקר שנערך עבור  CNBC הראה בבירור כי האמריקאים מתכננים להתחיל את הקניות המסורתיות לחגים כבר עכשיו, ומחפשים מבצעים שווים בחנויות: מחצית מהקונים מתכננים להתחיל לבצע רכישות לפני ליל כל הקדושים השנה, בעוד ש- 12 אחוזים מהם בכלל מעדיפים לחכות עד סוף דצמבר – הזמן שבו ניתנות ההנחות המשמעותיות באמת.

האם המהלך הזה יוריד מחירים? נדע רק בדצמבר. נוצר כאן עימות מעניין בין הבנקים המרכזיים בעולם, שמעלים ריביות במטרה לצמצם את ההכנסה הפנויה של האנשים ולגרום להם להפסיק לבזבז מהצד האחד. מנגד, עומדות הרשתות שהתרגלו לרווחי עתק בשנים האחרונות, במיוחד לאחר מגפת הקורונה, כשאנשים רצו לפצות את עצמם ורכשו מכל הבא ליד- ונאלצות להתחיל את הסיילים יותר מוקדם, במטרה למשוך את הקונים להוציא כמה שיותר.