בראשית היה דן מנו שהביא לארץ את בשורת הקופסאות עם המיזם "גלוסיבוקס", אי שם ב-2011. משהו במודל העסקי לא צלח והוא החליט למכור את הפעילות ליובל סיגלר, הבעלים והמו"ל של המגזין "טיים אאוט", שביקש ליצור סינרגיה בין פעילות השיווק בהתנסות אישית שיש בגלוסיבוקס לבין המנויים, הקהל, התכנים והמפרסמים במגזין הנשים "את". ככה נולדה ה"ביוטיבוקס" ושיטת השיווק המאפשרת לצרכנים להתנסות במוצרים לפני שהם מחליטים לרכוש אותם, ובמקביל מספקת פלטפורמה שיווקית למותגי קוסמטיקה וטואלטיקה.

הצרכנים מקבלים לביתם מוצרי טיפוח חדשים, בלי שתהיה להם היכולת לבחור בדיוק מה נמצא בקופסת ההפתעות. המותגים, מצידם, זוכים בהזדמנות להגיע לצרכנים, לעודד קנייה ולקבל פידבק על חווית השימוש.

בעקבות ההצלחה של תחום הקוסמטיקה, החליט סיגלר עצמו כמו גם חברות נוספות לפתח קופסאות גם לתחומים אחרים וההפתעה הפכה עבור חלק מהצרכנים לדרך חיים. בדקנו עד כמה כדאי לחכות לקופסאות המרכזיות בשוק.


את ביוטיבוקס

מה: קופסה של שבעה מוצרים שונים בכל פעם מתחומי הקוסמטיקה והטואלטיקה. ברוב המקרים הקופסה כוללת מוצרים חדשים על המדף, המופצים לעיתונאים ולמובילי דעת קהל כפעילות טרום-השקה. כלומר, הצרכנים מקבלים את הטרנדים הבוערים בתחום היופי, הטיפוח והקוסמטיקה ומהמותגים המובילים בעולם רגע לפני כולם.

בכל קופסה יש התחייבות למוצר אחד (לרוב שניים) בגודל מלא והשאר יגיעו בגודל מוקטן בצירוף הגיליון האחרון של מגזין את. מכיוון שהצרכנים לא יודעים מה הם הולכים לקבל קמו קבוצות "ספוילר" ברשתות החברתיות בהן הצרכנים דנים על המוצרים השונים, על שווי הקופסה וגם עושים ביניהם החלפות מוצרים.

כמה עולה: 99 שקלים לחודש כולל משלוח עד הבית.

אפקט הוואו: 9 . המוצרים מגיעים בקופסה גדולה וצבעונית שיכולה לשמש לאחסון  עתידי. הפריטים מגיעים ארוזים בסרט ונייר עטיפה מרשרש. אפקט ההפתעה שנלווה לכל קופסה מגביר את האטרקציה סביבה.

שווי מוצרים: בעבר ביוטיבוקס היו ממפרסמים את שווי המוצרים אך כיום הם חדלו מכך. מי שמתעקש לברר יגלה כמעט תמיד ששווי המוצרים עולה על התשלום עבורה.

למי מתאים: בנות ובנים שאוהבים להיות מעודכנים במילה האחרונה בתחומי הקוסמטיקה ואוהבים לנסות מוצרים חדשים.

אין תמונה
VIPbox

VIP את   

מה: קופסת הפרימיום של ביוטיבוקס. משלבת בתוכה 7־8 מוצרים שווים ממגוון תחומים: קוסמטיקה וביוטי; אופנה ואקססוריז; תרבות ופנאי; קולינריה וגדג'טים; וכמובן – את הגיליון של "את". הפורמט נוצר במטרה לשדרג את חוויית הקריאה של קוראות המגזין ולאפשר לצרכנים להתנסות בעצמם במיטב המוצרים המומלצים בכל גיליון.

כמה עולה: ניתן לרכוש מינוי חודשי ב־149 שקל (ללא כל התחייבות בזמן) או קופסאות בודדות ב־199 שקלים.

אפקט הוואו: 10. כמו הביוטיבוקס גם קופסת הוי.איי.פי מגיעה במארז גדול ויפה בקופסה קשיחה שיכולה לשמש אתכם הלאה. הפריטים ארוזים ומסודרים בעטיפות קטנות ולקופסה נלווה ניחוח יוקרתי. כמו בקופסה האחות גם כאן חוסר הידיעה אלו פריטים מגיעים מעצים את אפקט הוואו.

שווי מוצרים: בחברה מתחייבים ששווי המוצרים בכל קופסה הוא יותר מ־500 שקלים.

למי מתאים: פאשניסטות, אוהבי הלייף סטייל שחייבים שגם בקבוק המים שלהם יהיה הכי עדכני שיש.

אין תמונה
ביוטיבוקס

פודיבוקס

מה: קופסה נוספת מבית טיים אאוט המכילה לפחות שבעה (ובדרך כלל יותר) מוצרים ושוברים הכוללים מוצרי מזון, אלכוהול איכותי, גאדג'ט שימושי למטבח, סדנת בישול או פעילות קולינרית ועוד. זהו מארז המכיל מגוון רחב של מוצרים מפתיעים, מבית יצרנים מוכרים וחדשים ואת הגיליון של מגזין "גורמה".

כמה עולה: ניתן לרכוש מינוי חודשי ב־149 שקלים (ללא כל התחייבות) או קופסאות בודדות לניסיון ב־199 שקלים.

אפקט הוואו: 10. כמו קופסת ה"אחות". למערכת הגיע קופסה גדולה וכבדה שהכילה פריטים מעניינים שספק אם היינו נחשפים אליהם אילולא קיבלנו אותה.

שווי מוצרים: בחברה מתחייבים ששווי המוצרים בכל קופסה הוא יותר מ־400 שקלים.

למי מתאים: חובבי אוכל, בשלנים, כאלו שאוהבים לארח וחייבים להפתיע את האורחים במרכיבים או מצרכים שאין בכל בית.

אין תמונה
גלאםגורו

GLAMGURU

מה: גלאם גורו הוא אתר אינטרנט ששם לעצמו מטרה להוות אלטרנטיבה אמתית בעולם הקוסמטיקה הן לחברות הקוסמטיקה והן לצרכניות שתעודד צרכנות נבונה בעולם הטיפוח והיופי.

בשונה מאחיותיה לתחום הקופסה שהאתר משווק איננה קופסת הפתעה וכל אחת יכולה לרכוש להתנסות אישית אחת ממגוון הקופסאות שהמוצעות באתר. לאחר ההתנסות במוצרים, חברות האתר ממלאות את חוות דעתן באתר לטובת כולן וצוברות נקודות על כל משוב וקניה, אותן תוכלנה להמיר לרכישות באתר עצמו. גם כאן קיימת קבוצת פייסבוק הסוקרת את המוצרים המגיעים בקופסה והתייעצויות שונות.

כמה עולה: החל מ79 שקלים לקופסה ועד 199 לקופסת פרימיום.

אפקט הוואו: 7. מגיעה ארוז בקופסת קרטון דקה ובערבוביה. אפקט ההפתעה לא קיים כאן (אלא אם רכשתם את הקופסה עבור מישהו אחר) ומקלקל קצת את אווירת ההתרגשות. בהסתמך על כך שהקופסה נועדה כדי להכיר לנסייניות מוצרי איפור וטיפוח חדשים הקופסה אכן מלאה בדוגמיות שונות שזמינות באתר בגודל מלא. הקונספט כאן הוא חיסכון בכסף ופחות אפקט ההתרגשות.

שווי מוצרים: אנחנו קיבלנו את קופסת שירלי שעלותה 80 שקלים ושווי המוצרים 250 שקלים.

למי מתאים: למי שמתעניינים במוצרי איפור וטיפוח ספציפיים ורוצים להתנסות לפני שהם רוכשים מוצר בגודל מלא.

אין תמונה
ספרים לקטנטנים

ספרים לקטנטנים  BOOKCLUB

מה: מיזם חדש של עודד אורלי ודניאל כהן. BookClub הוא מועדון קריאה חדש לאוהבי ספרים והפתעות.

בשלב הראשון הם בחרו להתמקד במסלול ספרים לילדים, "ספרים לקטנטנים" ובהמשך יפתחו מסלולים נוספים לפי התעניינות הקוראים. כל קופסא מכילה ארבעה ספרים המותאמים לגיל הילד ומתנה קטנה בנוסף. בקופסה שקיבלנו חיכו ארבעה ספרים חדשים שמותאמים לגיל 3 כמו "מקס בגן המשחקים" ו"פיץ וציפה ושלולית של פיפי" (ספר מפתיע שהותאם בדיוק לשלב של גמילה מחיתולים). בנוסף הגיעו שתי חוברות צביעה קטנות וחפיסת צבעים.

כמה עולה: מחיר הקופסא הוא 150 שקלים לא כולל משלוח.

אפקט הוואו: 8. מגיע באריזה קשיחה שתפקידה לשמור על הספרים אך לא מעבר. בן השלוש התרגש מאוד לפתוח את המתנה, הסתכל על כל המוצרים, בחר את קופסת הצבעים והלך לדרכו . בהמשך הערב הוא דרש שיקריאו לו את כל ארבעת הספרים לפני השינה. ה"חדשנות" נשארה במשך כמעט חודש לפני שעברנו לספרים אחרים.

שווי מוצרים: מעל 200 שקלים אחרי מבצעים בחנויות הספרים. בנוסף ההזדמנות להיחשף לספרים חדשים כמו גם אפקט ההפתעה והמתנה לילד תורמים לערך המוסף של הקופסה

למי מתאים: סבא וסבתא שרוצים לפנק את הנכדים במתנה ערכית או הורים לילדים שרוצים להעשיר את ילדיהם בספרים חדשים בנוסף לספרייה הקיימת בבית.

אין תמונה
הקופסא

הקופסא

מה: "הקופסא" היא חוויה משותפת, שמטרתה לשדרג ולחזק את התקשורת בין ההורה לילד וליצור בילוי איכותי וקבוע (או בשפת היועצים המשפחתיים - זמן אבא/אמא), כל זאת תוך ניצול יעיל של זמנו של ההורה והקשב הקצר של הילד.

מידי חודש מובילה "הקופסא" היכרות והבנה של נושא, מזוויות ומתחומים מגוונים, החל באומנות (ציור, מחול, מוזיקה ועוד) דרך מדעים מדויקים (כימיה, פיזיקה, ביולוגיה ועוד), טיולים בעולם (מנהגים ומסורות עמים) ועוד. הקופסא מכילה ידע מקיף בנושא הנבחר של החודש, הצעה למבנה הפעילות שלב אחרי שלב, רעיונות לשיחה עם הילד בנושא החודש, יצירה שתשמש את הילד יחד עם כל החומרים, הכלים וכמובן הנחיות מפורטות.

כמה עולה:  96 שקלים לקופסא אחת וקיימות הוזלות למי שבוחר לעשות מנוי .

אפקט הוואו: 10 מגיע בקופסה קשיחה, כשכל החומרים ארוזים כהלכה. חוברות ההסברים, המידע הנוסף ורעיונות לביצוע ברורים ומקיפים מאוד. הקופסא שמה את ההורה כדמות משמעותית בתהליך הלימוד והעשרה של הילד, כל הידע וההפעלה מגיע דרכו (במקום המדריך בחוג), והתהליך מלווה בשיחה והחלפת רעיונות.

שווי מוצרים: רק בשביל הרעיון, זמן האיכות המשמעותי וביטול הצורך לשבור את הראש "מה עושים עם הילד" אנחנו נותנים 10.

למי מתאים: הקופסא מיועדת לילדים בגילאי 4-10 (בחברה מעידים שגם ילדים גדולים יותר נהנים ממנה מאוד). ניתן ליהנות מהקופסא כמנוי לזמן איכות קבוע, כחוויה בודדת או כמתנה מקורית.