הדירוג השנתי של 500 המותגים בעלי השווי הגדול ביותר בעולם שפורסם לפני שבוע על ידי חברת הייעוץ ברנד פייננס, שב וחשף את הדומיננטיות של המותגים האמריקאים ברשימה.

עם זאת, מותגים לא אמריקאים רבים נכללו ברשימה (23 מתוך 50 המקומות הראשונים בדירוג), ושני מותגים בינלאומיים אף הצליחו להיכנס לעשיריה הפותחת של הדירוג, מותג האלקטרוניקה הדרום-קוריאני סמסונג (מקום 6) והבנק הסיני ICBC (מקום 10).


אתר הדימויים החזותיים הפיננסי HowMuch.Net הכין על סמך הדירוג של ברנד פייננס, מפה עולמית שמציגה את המותג הגדול ביותר במדינות נבחרות. כל מותג במפה הוא של החברה הגדולה ביותר במדינת המקור של המותג.

גודלה של כל מדינה במפה משקף את שווי המותג. צבעי המפות משקפים את חוזק המותג במונחי ניקוד מתוך 100 כפי שהופיע בדירוג ברנד פייננס.

גוגל, אשר הדיחה את אפל מתואר המותג בעל השווי הגדול ביותר בעולם לאחר חמש שנים שבהן שמרה יצרנית אייפון על הבכורה, היא המותג המוביל בארה"ב עם שווי מוערך של 109.5 מיליארד דולר, ועל כן מופיעה במפה.

אחריה ברשימת ברנד פייננס דורגו המותגים האמריקאים אפל, אמזון, AT&T ומיקרוסופט, שאינם מופיעים במפה של HowMuch.Net מכיוון שזו כוללת כאמור רק את המותג הגדול ביותר בכל מדינה.

המותג הלא אמריקאי הראשון ברשימה היה סמסונג שדורג במקום השישי עם שווי של 66.2 מיליארד דולר, ונכלל במפה מתוקף היותו המותג בעל השווי הגדול ביותר בדרום קוריאה.

השקת אייפון 7 באוסטרליה (צילום: amophoto_au, shutterstock)
תור דליל של קונים מחוץ לחנות אפל באדלייד, אוסטרליה בהשקת אייפון 7 | צילום: amophoto_au, shutterstock

מותג הבנקאות הסיני ICBC, שדורג במקום ה-10 עם שווי של 47.8 מיליארד דולר, מופיע אף הוא במפה בשל היותו המותג בעל השווי הגבוה ביותר בסין.

אם מתעלמים מהשליטה הברורה של חברות טכנולוגיה ברשימת המותגים המובילים בארה"ב, מותגי הבנקאות היו בעלי הנוכחות הבולטת ביותר במפה לאחר שתפסו את תואר המותג בעל השווי הגדול ביותר בשמונה מדינות בעולם. עם זאת, למעט בנק סנטנדר בספרד (עם שווי של 15.9 מיליארד דולר), מרבית הבנקים אינם מותגים הנהנים מהכרה גלובלית, לפי HowMuch.Net.

מותגי אנרגיה וטלקום אף הם הפגינו נוכחות מרשימה במפת המותגים המובילים לפי מדינות. חברות נפט וגז טבעי היו המותג המוביל בשבע מדינות, הבולטות בהן רויאל דאץ'-של בהולנד (שווי של 36.8 מיליארד דולר), Eni באיטליה (11.3 מיליארד דולר) ופטרונס במלזיה (10.6 מיליארד דולר).

BMW

חברות טלקום היו המותג המוביל בחמש מדינות, הבולטות בהן וודאפון בבריטניה (שווי של 21.8 מיליארד דולר) ואורנג' בצרפת (21.6 מיליארד דולר).

עם זאת, כמה מהמותגים המוכרים ביותר במפה של HowMuch.Net מגיעים מתחום מוצרי הצריכה. ביניהם ניתן למנות יצרניות מכוניות כמו טויוטה (המותג המוביל ביפן עם שווי של 46.2 מיליארד דולר) ו-BMW (המותג בעל השווי הגבוה ביותר בגרמניה - 37.1 מיליארד דולר), וכן את חברת ההלבשה H&M (המותג המוביל בשוודיה עם שווי של 19.2 מיליארד דולר), יצרנית המזון נסטלה (המותג המוביל בשווייץ עם שווי של 19.4 מיליארד דולר), חברת הצעצועים לגו (המותג המוביל בדנמרק בשווי 7.6 מיליארד דולר) ויצרנית המשקאות רד בול (המותג בעל השווי הגבוה ביותר באוסטריה - 6.7 מיליארד דולר).

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות:

תוכנית ענק: "לתכנן עוד 2.6 מיליון דירות, לבנות עוד 1.5 מיליון דירות"

דן גייסה שותפים מסין ומצרפת לקרב על הפעלת הרכבת הקלה