פערי המחירים בין הארץ לחו"ל הם לא דבר חדש, במיוחד לא הפערים ברשתות האופנה. ועדיין מעצבן לגלות שאנחנו משלמים הרבה יותר מאשר צרכנים בחו"ל, במיוחד שזה מגיע לרשת האהובה על הישראלי: זארה.

מיכל מתל אביב החליטה לרכוש תיק ברשת הספרדית דרך האתר הישראלי. "יש כאלה שמזמינות מטורקיה, וידעתי מראש שהמחיר יהיה יקר יותר אבל החלטתי בכל זאת להזמין. כשפתחתי את החבילה ראיתי שהם אפילו לא טרחו להוריד את תווית המחיר המקורית, וגיליתי שהתיק היה במבצע של 30 יורו, כלומר עולה רק 105שקלים. זה כאילו זארה אומרים לי בפנים: 'את פראיירית'. אני לא מבינה למה ההחלטה שלי לקנות מותג בארץ אמורה להיות כל כך יקרה".

איפה שווה לקנות זארה?

כאמור, הפערים אינם חדשים אם כי מקוממים. הישראלים ממזמן גילו את השופינג בחו"ל ואת האפשרות לעשות קניות בזול ברשתות מוכרות- היישר מהספה. היום מתחיל בטורקיה הסייל השנתי שיוצא משתלם במיוחד, בעקבות ערך הלירה הטורקית שעומד על כ- 6.5 שקלים.

מסקירה שערכנו בסוף השבוע האחרון, עולה כי ניתן להשיג את אותם פרטי הלבוש של הרשתות המוכרות בארץ: זארה, מנגו, H&M ואחרות בכמעט 50 אחוזים פחות מאשר בארץ. עלויות המשלוח כמובן מייקרות את העלות, אך ככל שתזמינו מספר פריטים יותר גדול (כמובן, במגבלת ה- 75 דולרים, כ- 1,768 לירות טורקיות) העלויות הללו יהפכו לזניחות.

בארץ מתחיל הסייל שיכלול עד 40% הנחה על קולקציית אביב קיץ 2023, החל מיום יום רביעי ה- 21.06 באפליקציה בשעה 23:00 ובאתר החל משעה 23:59. החל מיום חמישי ה- 22.06.2023 הסייל יכלול גם את החנויות. 

רשת האופנה הספרדית היא אחת הגדולות בעולם ונחשבת לאחת הפופולריות בישראל, והיא חלק מקבוצה שמפעילה  בארץ מספר מותגים מצליחים: זארה הום, פול אנד בר, ברשקה וסטרווידריוס.

בעבר אף חשפנו כאן כי זארה העולמית החליטה להפעיל אתר בשם: זארה פלסטין. לקוחות ישראליות שגילו אותו טענו כי עלות הפריטים דרך האתר היא בממוצע 50 אחוזים פחות מאשר דרך האתר הישראלי. חלק מהרוכשות אף הצליחו לקבל כך מוצרים לכתובתן בישראל. בזארה סירבו להגיב, אבל מיהרו להסיר את האפשרות, וכעת גם ישראליות וגם פלסטיניות משלמות הרבה.

מקבוצת זארה ישראל, זכיינית מותגי אינדיטקס נמסר בתגובה : מדיניות התמחור של אינדיטקס בעולם נקבעת על פי מדדים אובייקטיבים שיאפשרו לכל לקוח להנות משילוב של חווית קניה בינלאומית, עיצוב, טרנדיות ואיכות במחיר נגיש, ואכן המחירים תחרותיים מאוד ביחס לשוק המקומי. עם זאת ישנם הבדלים בין המדינות הנובעים מנתוני השוק והכלכלה המקומית למשל, עלויות נדל"ן, מכס, היטלים שונים, כוח אדם.

בנוסף, האסטרטגיה של מותגי הקבוצה מבוססת על קולקציה עדכנית המתחדשת ללא הרף. אסטרטגיה זו מיושמת הלכה למעשה בשינוע אווירי פעמיים בשבוע ולכן מתווספות גם עלויות אלה".