"אי אפשר לפתוח 50-60 סניפים בשנה, זה לא ריאלי. קופיקס פתחו אבל אז מה? הוא מגלגל אוויר .יש למטה משהו? זה הכל מחזורים, והסופרמרקטים שלהם לא מרוויחים אגורה. אנחנו החלטנו לפתוח סניף בחודש ושכל הסניפים יהיו שלנו ולא בזכיינות. אני לא מכיר שום רשת קמעונאית, למעט אולי וולמארט, שיכולה לפתוח עשרות סניפים בשנה ולנהל את הכל בצורה נכונה", אמר ל-TheMarker אדם פרידלר, ממייסדי גוד פארם.

גוד פארם מונה בינתיים שני סניפים ותפתח בקרוב שני סניפים נוספים. לדברי פרידלר, "קופיקס קודם פתחו את הסניפים ועכשיו הם מחפשים את המודל. פותחים את הדו"חות שלהם ורואים שאין שם כסף .והנה הם משנים את המודל - הם משנים את מערך ההפצה ואת התמחור.

"אפשר להגיד שזה גם המודל של הכל עד חמישה שקלים אבל עם המודל עוד היה אפשר להסתדר. במקרה שלנו המודל של עשרה שקלים עובד טוב, ואני לא אחשוף את הדו"חות שלי. אנחנו רשת פארם אז יש הפצה אחת ולא הפצה מצוננת, קפואה ויבשה. אין אצלנו פחת של ירקות ופגי תוקף ויש המון מוצרים שאפשר למכור בעד עשרה שקלים. זה עסק אחר".


אבי כץ, מייסד ומבעלי קופיקס, הגיב לדבריו של פרידלר ואמר כי "אני אתחיל בעצה טובה מאיש עסקים ותיק למר פרידלר הצעיר - שיתעסק בלנהל את העסק שלו ולא במתן עצות לאחרים איך לנהל את העסק שלהם. לגופו של עניין, מי שעוקב אחרי קופיקס בעיון ולא בעין פופוליסטית רואה שאנחנו עומדים בתוכנית והיעדים שהצבנו לעצמנו בתחילת הדרך. אם מישהו חושב שאפשר לפתוח 30 סניפים בשנה וגם להרוויח כסף באותה שנה – הוא לא מבין בעסקים".

בתחילת החודש פתחה גוד פארם, רשת הפארם שמוכרת את כלל מוצריה במחיר של עד 10 שקלים, את הסניף השני של הרשת בפתח תקווה, המצטרף לסניף הרשת בקינג ג'ורג' בתל אביב.

למרות ההצלחה של הסניף הראשון, עם כ-800 לקוחות ביום ומחזור מכירות חודשי של כ-850 אלף שקל לסניף המשתרע על פני 120 מ"ר בלבד, בעלי גוד פארם לקחו את הזמן ופתחו את הסניף השני ארבעה חודשים וחצי אחרי פתיחת הסניף הראשון. בגוד פארם הסבירו את העיכוב בכך שעברו למודל של חנויות גדולות יותר, מה שגרם לכך שביטלו חוזים חתומים וחיפשו מיקומים חדשים במקומם. בעוד ארבעה שבועות מתכננת גוד פארם לפתוח סניף בראשון לציון ומיד לאחר מכן סניף ברחובות.

סניף גוד פארם בפתח תקווה (צילום:  יחסי ציבור )
סניף גוד פארם בפתח תקווה | צילום: יחסי ציבור

גוד פארם נמצאת בבעלות אדם פרידלר ואוהד סנדלר, המחזיקים ביחד ב-51% מהרשת. היתר מוחזק בידי משפחת גראס, הבעלים לשעבר של רשת הפארם האמריקאית הגדולה Rite Aid, שנמכרה באחרונה לוולגרינס תמורת 17.2 מיליארד דולר.

לפני כחודש נחשף באתר TheMarker שרשת סופר קופיקס החלה בשינוי המודל של הרשת, כך שיימכרו בה גם מוצרים במחיר הגבוה מ-5 שקלים. כחלק מהמהלך, הרשת, שפועלת תחת הסלוגן "סופרמרקט במחיר אחיד", החלה בפיילוט במסגרתו היא מוכרת מוצרים שונים במחיר של 25-10 שקל למוצר. בשלב זה הפיילוט מתקיים בסניפי הרשת ברחוב בן יהודה ובאלנבי בתל אביב, ובהמשך צפוי להתרחב לשאר סניפי הרשת בהתאם למידת הצלחתו.

בסוף 2015, כשהיא מונה 6 סניפים, נכנסה כשותפה בקופיקס, קרן גרין לנטרן של ריצ'י הנטר, יוסי עליאש ודניאל בן רעי ורכשה 50% מהמניות תמורת 50 מיליון שקל. מדו"חות החברה שפורסמו בתחילת דצמבר עולה שהכנסות החברה ממגזר המרכולים (סופר קופיקס) הסתכמו בכ-40 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2016. רשת המרכולים עדיין לא מרוויחה כסף, וההפסד התפעולי שלה ברבעון השלישי של 2016 הסתכם ב-50 אלף שקל.

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות:
"טראמפ העניק לסין מתנה ענקית - ארה"ב יצאה מהמירוץ"
הדיילת של פישמן - וחובות המיליונים בחשבון המט"ח שלה