ולנטיינס וגם הסילבסטר הפכו לימים טובים מאוד. גם לחוגגים, אבל בעיקר לבעלי עסקים. בדקנו בעזרת מומחי זאפ מה בדיוק ההבדלים ביניהם בעזרת השוואה בין נתוני 2016.

ראשית ביקשנו לבדוק את תחום המסעדות. בשבוע שקדם לסילבסטר 2015-6 הוזמנו 1,933 שולחנות ל6,729 סועדים דרך אתר זאפ רסט ואילו בשבוע שקדם לוולנטיין 2016 הוזמנו 2,800 שולחנות (עליה של 45%) ל9,684 סועדים (עליה של 44%). בערב הסילבסטר עצמו של 2015-6 הוזמנו  282 שולחנות ל812 סועדים ואילו בערב הוולנטיינס דיי 2016 הוזמנו 489 שולחנות (עליה של 73%) ל1,242 סועדים (עליה של 53%). אהבה חוגגים בארוחה טובה.


את השנה החדשה מעדיפים לחגוג בריקודים. על נתוני זאפ דפי זהב בסיווג מועדוני לילה נרשמה עלייה של 31% לטובת הסילבסטר. גם חיפוש פאבים וברים בסילבסטר גבוה ב-80% מאשר בוולנטיינס דיי. בכלל, הסילבסטר הוא חג אלכוהולי מובהק יותר ויש בו עלייה של 66% בחיפוש יינות ומשקאות חריפים מאשר בוולנטיינס דיי. זה מסביר גם הנתון לפיו הביקוש למוניות בסילבסטר גבוה ב-90% מאשר בוולנטיינס דיי.

התחום שבו וולנטיינס מנצח בגדול הוא תחום הקניות. בזאפ דפי זהב יש עליה של 11% ביום הוולנטיינס בסיווג של גאדג'טים ומתנות ייחודיות. הקונים, אגב, זוכים במחירים נמוכים יותר, בוודאי בהשוואה לסוף השנה האזרחית. 

ולנטיינ'ס - יום האהבה (צילום: Shutterstock, מעריב לנוער)
קונים ביום עצמו, ומסיבה טובה | צילום: Shutterstock, מעריב לנוער

המוצר הפופולארי ביותר בוולנטיינס דיי על פי "זאפ השוואת מחירים" היה שעוני יד ואחריו בשמי נשים. מעניין כי ביום הוולנטיינס בשנה שעברה הייתה צניחה במחירי שעוני היד מממוצע של 2,325 שקלים ל-1784 שקלים בממוצע, ירידה של 25%. המחירים עלו בחזרה מיד לאחר הוולנטיינס. גם הפרחים זוכים לפריחה במועד הזה - בדפי זהב יש זינוק של 180% בחיפושים של חנויות פרחים בוולנטיינס לעומת הסילבסטר, ו-49% זינוק בביקוש למשתלות.

על פי נתוני האתר, רוב הקניות בוולנטיינס הן קניות של הרגע האחרון. רוב הצרכנים לא מתכוננים מראש, ורצים אל החנויות ביום עצמו.