רשת "רמי לוי שיווק השקמה" מכרה ללקוחות אתר האינטרנט שלה מוצרים חלופים יקרים ללא הסכמתם. כך עולה מהסכם פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד הרשת.

הפרשה החלה לפני כשנתיים, כאשר לקוחה של הרשת גילתה שחויבה לשלם על מוצרים חלופיים למוצרים שהזמינה מבלי לקבל את הסכמתה. בתגובה, היא הגישה תביעה ייצוגית נגד "רמי לוי שיווק השקמה" בבית המשפט המחוזי בלוד.

בתביעה טענה הלקוחה שהתנהלות של רמי לוי מהווה למעשה הפרה של ההסכם בין הרשת ללקוח, בניגוד לתקנון ולחוק הגנת הצרכן. מנגד טענה הרשת שהמוצרים החלופיים שסופקו ללקוחות היו לטובתם. בכל מקרה, כל לקוח יכול היה להחזיר את המוצר ולקבל בחזרה את כספו.

עוד הוסיפה וטענה הרשת שמאז הגשת התביעה היא שדרגה ושכללה את שיטת המכירה באתר. כעת יכולים הלקוחות לסמן את המוצרים שבהם אינם מעוניינים. כמו כן, ניתנה הנחייה להקליט שיחות עם לקוחות. המוצרים החלופיים יסופקו באריזה נפרדת ובמידה והלקוח יבקש את המוצר המקורי, הוא יקבל אותו ללא תוספת תשלום גם אם הוא יקר.


על פי הסכם הפשרה שנחתם בין הצדדים וקיבל את הסכמת בית המשפט לקוחות שקיבלו מוצרים חלופיים יוכלו ליצור קשר תוך שלושה חודשים עם "רמי לוי שיווק השקמה" ולהחליפם או לסירוגין לקבל החזר כספי. על פי ההסכם הלקוחה שתבעה תקבל פיצוי של 20 אלף שקל ועורכי הדין שייצגו אותה יקבלו שכר טרחה של 80 אלף שקל.

תביעה ייצוגית על 1.73 מיליארד שקל

בעוד שתביעה ייצוגית אחת הסתיימה, אחרת מחכה לרמי לוי. בימים אלה הוגשה בקשה להכרה בתביעה כייצוגית נגד רשת רמי לוי שיווק השקמה, בטענה להטעיה מכוונת של הרשת במבצעי הנחות על מוצרי בשר. "לדאבון הלב, לא בכל המקרים מקיימת הנתבעת את תנאי המבצע, כך שבפועל על אף שהיא מפרסמת בצד המוצר כי הוא נמכר במחיר מבצע - בפועל מחויב הלקוח במחירו המלא, ללא כל הנחה", כך מסכמת התביעה את טענתה.

לטענת התביעה, אמנם על גבי החשבונית מופיע מחיר המבצע לק"ג, אך נרשם משקל גבוה יותר מזה שעל מדבקת הברקוד, ולכן נוצר מצב שבו הצרכן משלם מחיר מלא. לפי הנטען, התוכנה המותקנת בקופה סורקת את הברקוד שהוצמד למוצר ומשנה את משקל המוצר כלפי מעלה, על-מנת שהמחיר הסופי יהיה המחיר המלא.

יודעים מה הסיפור הבא של mako כסף? כתבו אלינו money@mako.co.il