על רקע גל עליות המחירים המאסיבי שיצא השבוע לדרך, שצפוי להשפיע על כל תחומי החיים ולהימשך תקופה ארוכה, יוצא ברוך ריינר, מנכ"ל רשת האופנה תמנון, בקביעה מפתיעה ומודיע: "לא נעלה מחירים"

ההכרזה הזו נדמית מעט מנותקת מהמציאות, מכיוון שכבר שבועות הקרובים צפוי גם עולם האופנה לעבור טלטלה - אוניות הסחורה התקועות בנמלים, הקפיצה במחירי השילוח והעומס בהזמנות יביאו גם הם לעליות מחירים שיפגעו עוד בכיס של כולנו.

אבל ריינר מתעקש: "אנחנו עומדים לשמור על מחירי הטיקט ולא נעלה מחירים. השליחות שלי היא להנגיש את האופנה העדכנית ביותר במחירים המשתלמים ביותר לישראלים וכך אעשה גם עכשיו. ב-29 שנותיי ברשת עברתי מבצעים, משברים כלכליים ועכשיו גם מגיפה עולמית. תמיד הקפדתי על אותה הדרך - להיות עם הצרכן ולא נגדו, להתגייס לצידו ולעזור לו במלחמת הקיום היומיומית שלו".

ההכרזה הזו מפתיעה במיוחד מכיוון שבניגוד לשאר הקמעונאים בשוק, ביניהם רמי לוי, ואיל רביד הבעלים של ויקטורי, שאף כתב פוסט בו הוא מסביר למה הוא יאלץ להעלות מחירים בקרוב, לשמוע על רשת שמודיעה נחרצות שהיא לא תעלה מחירים בתקופה הקרובה נשמע כמו תרגיל יחסי ציבור. לכן ביקשנו תשובות לכמה שאלות בוערות מאלי פלוס, מנהל הרשת.

אנחנו יודעים שיש מחסור בחומרי גלם ועלויות השילוח מתייקרות. מה תעשו אם חומרים כמו בדים עומדים להתייקר? איך אתם מתכוונים להתמודד עם העלייה במחירי השילוח? בסוף מישהו צריך להיפגע.
 "אנחנו מייצרים באסיה, ואכן מתמודדים עם עלויות השילוח, שעלו ביותר מפי שישה ממה שהיינו מכירים. קיבלנו החלטה לא לגלגל את העלויות האלה ללקוחות שלנו לפחות בשנה הקרובה".

איך תתמודדו עם העובדה שעליית המחירים תוביל בסופו של דבר את הקונים לסגור את הארנק?
"אנחנו מלכתחילה נותנים מחירים מאד אטרקטיביים ביחס למתחרים. בשנים האחרונות אנחנו שמים דגש מיוחד על מחיר הטיקט הנמוך מתוך רצון לשמור על רמת מחיר הוגנת ובמלחמה ביוקר המחיה".

אם לא תעלו מחירים מה כן צפוי להיפגע? האם האסטרטגיה היא לסגור סניפים, או להחזיק כח אדם מצומצם יותר על פני העלאת מחירים?
"לחלוטין לא. רשת תמנון גדלה כל הזמן. אנחנו פותחים חנויות חדשות ומשפצים חנויות קיימות. רק החודש הגדלנו מ- 130 מ״ר ל- 200 מ״ר סניף ברמת גן, ובדימונה פתחנו סניף חדש בגודל 300 מ״ר. בשתי החנויות הושקעו 2.3 מיליון שקלים. אין לנו גם כל כוונה לצמצם כוח אדם". 

האם המבצעים בסוף עונה יישארו על כנם או שתמכרו בהנחות פחות גדולות מבשנים עברו?
"המטרה היא שהלקוחות ירכשו במחיר שווה לכל נפש גם בשלבים של תחילת העונה, בשלב בו בדרך כלל המחירים גבוהים, זאת לצד המבצעים האטרקטיביים, שמהווים חלק בלתי נפרד מהד.נ.א של החברה והיא תמשיך בכך".

לא נותר לנו אלא להבטיח שנמשיך לעקוב אחרי הרשת, בתקווה שתעמוד במילתה. אולי באמת יתברר שיש אופציה אחרת חוץ מלשלוח אוטומטית יד לכיס של הלקוחות.