האם הענן הוא הצעד הבא בניסיון של החברות לגרום לכם להמשיך ולשלם להן על אחריות במקום לקרוא לטכנאי פרטי? חברת תדריאן השיקה היום את מערכת "תדיראן Connect" – המחברת את כל המזגנים הדירתיים של החברה לענן.

המערכת מורכבת ממודול תקשורת, הנמצא בתוך המזגן, שרת מחשב מרכזי ברשת, אפליקציה לסמארטפונים ומערכת שליטה ובקרה מרכזית במוקד השירות. על פי תדיראן, המערכת מאפשרת תקשורת בין המזגן לבין המשתמש ובין מוקד השירות. אנשי השירות של החברה עוקבים אחרי פעילות המזגן, ויכולים לעדכן את הלקוח לגבי תקלה עוד לפני שהוא שם לב אליה. במקרה כזה המוקד ינסה לסייע בתיקון מרחוק, או לתאם ביקור טכנאי. בחברה מבטיחים ביקור טכנאי בתוך 24 שעות.

השליטה הזו אינה מגיעה בחינם, כמובן, פרט לשנה הראשונה, בה היא ניתנת חינם במסגרת אחריות יצרן. לאחר מכן עולה השירות החל מ-750 שקלים למזגן עילי לשלוש שנים. בעלי מזגן מיני מרכזי ישלמו 1,750 שקלים ומעלה לשלוש שנים. לדברי דרור ריזנברג, סמנכ"ל השיווק של תדיראן, המחיר כולל קשר למרכז תקלות שליחת טכנאי ותיקון תקלה ללא עלויות נוספות. כמו בכל עסקות האחריות, עולה השאלה איך תתמודד החברה עם תקלות רציניות, והאם בטווח הארוך לא משתלם יותר לחסוך למזגן חדש במקום להמשיך ולשלם לחברה.

מוקד השירות של תדיראן (צילום: אפרת נומברג יונגר)
מוקד השירות של תדיראן | צילום: אפרת נומברג יונגר

בנוסף, המערכת מבטיחה גם שדרוג של היחסים בין הקונה לבין המזגן שלנו. אפליקציה ייעודית תאפשר שליטה מלאה על המזגן מכל מקום ובכל זמן, כמו גם קשר ישיר למוקד השירות. בחברה טוענים שהמערכת חוסך בחשמל באמצעות שליטה על הדלקה וכיבוי מראש (אופציה שקיימת בכל המזגנים, אם כי לא באמצעות אפליקציה), ניהול קבוצות של מזגנים ומשלוח התראות על הצורך בניקוי פילטר. היא מאפשרת למספר אנשים לשלוט ולהתעדכן בו זמנית במצב המזגן.

אבל אליה וקוץ בה. המערכת מופעלת רק בבתים בהם יש חיבור Wi-Fi פועל ואין אחראיות על בעיות חיבור עם ספק האינטרנט. מנגד בחברה מבטיחים כי המערכת נבחנה על 97 אחוזים מהסוגי הראוטרים בישראל והיא מסונכרנת וכבר עובדת בבתים ברחבי הארץ שבהם כבר מותקנת המערכת הניסיונית.

המערכת פותחה במשך כשנתיים על ידי תדיראן בעלות של מיליוני שקלים. היא כבר מותקנת בכל המזגנים הדירתיים החדשים של תדיראן המיוצרים במפעל החברה בעפולה. כמו כן, ניתן לרכוש את המערכת בנפרד ולהוסיף אותה למזגנים קיימים בעלות של 390 שקלים.

גם אלקטרה שולטת מרחוק

לא רק תדיראן נכנסת לשוק השליטה מרחוק במזגנים. חברת אלקטרה מוצרי צריכה מפתחת בשיתוף קונצרן טכנולוגיה בינלאומי, מערכת שרות אדפטיבית, בשם "אלקטרה view". המערכת תאפשר למוקד השרות של החברה לבצע בקרה מרחוק על מזגנים בבתי לקוחות לרבות שליחת התראות לתחזוקה, התראות לניקוי מסננים, בריחת גז, אתחול המערכת, עדכון תוכנה ועוד.  

מערכת "אלקטרה view" שתושק בקרוב מבוססת על פתרון תקשורת (IOT) ייחודי שמותקן במזגן. מעבר ליכולת השליטה מרחוק על פעולות התפעול השוטפות של המזגן באמצעות הסמארטפון, רכיב התקשורת יאפשר  למוקד השרות של אלקטרה לקבל דיאגנוסטיקה בזמן אמת של המכלולים השונים של המזגנים בבתי הלקוחות ובמידה וישנה חריגה תפעולית או תחזוקתית מופעלת מיד התראת שרות במוקד. 

לדברי טל בית הלחמי, סמנכ"ל השרות של אלקטרה מוצרי צריכה, "מערכת אלקטרה view לא רק שתצמצם באופן משמעותי את הצורך לשלוח טכנאי לבית הלקוח לצורך טיפול בתקלות תוכנה אלא אף תאפשר לנו לבחון ברמה היומיומית את אופן פעולת המזגנים בבתי הלקוחות ולהאריך את משך עבודתם הרציפה.