הבלאק פריידי הוא שעתם היפה והגדול של בני הנוער, כך עולה מסקר שערך לאחרונה דואר ישראל באמצעות מכון המחקר 'Shiluv I2R'. בסקר השתתפו כ- 401 שני נוער בגילאי 14-18 שרגילים לערוך את קניותיהם גם ברשת.

84 אחוזים מבני הנוער ציינו בסקר, כי יקנו בחגי הקניות באתרים בחו"ל בעיקר בגלל המחירים הזולים ו-68 אחוזים יקנו בגלל המבצעים הטובים. 51 אחוזים אמרו שיקנו השנה מוצרים ומותגים שאין בארץ ו-40 אחוזים ציינו את הנוחות והמגוון  כפרמטרים מרכזיים להזמנה בחו"ל בחגי הקניות.

בממוצע בני הנוער מתכוונים להזמין ברשת כ -6 מוצרים מ-4 קטגוריות שונות: בגדים (68 אחוזים), נעליים (51 אחוזים), אביזרים וקישוטים לחדר (44 אחוזים) ו סמארטפונים ומוצרי אלקטרוניקה (42 אחוזים). האתרים המובילים לקניות היו עלי אקספרס, ebay, אמזון ואסוס בחו"ל,  ובישראל- קסטרו, עדיקה ורשת KSP.

ההפתעה הגדולה של הסקר הייתה בגזרת סכום ההוצאה כאשר הבנים שנשאלו השיבו כי הם  מתכננים להוציא בחגי הקניות יותר כסף מבנות (480 שקלים לעומת 365 שקלים), כאשר בני 16-17 יוציאו יותר מגילאי 14-15 (527 שקלי לעומת 270 שקלים). כשליש מהנשאלים ציינו, כי השנה יוציאו יותר כסף לעומת שנה שעברה בחגי הקניות.

ומי משלם אתם בטח תוהים? מחצית מבני הנוער השיבו כי ההורים הןם אלו שמשלמים על הרכישות אבל רק כ-43 אחוזים מבני הנוער אמרו שיזמינו פריטים בחגי הקניות יחד עם אחד ההורים. 20 אחוזים ציינו כי יעשו את ההזמנה לבד ו-20 אחוזים נוספים ציינו כי יעשו את ההזמנה לבד וההורים רק ישלמו בסוף.

"בני הנוער הם כוח צרכני לא מבוטל בקניות ברשת. הם צרכנים נבונים, מודעים לחגי הקניות ומתכננים את רכישותיהם מראש", אומר דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל . " אנו צופים כי השנה יוזמנו מעל 15 מיליון חבילות בחודשים נובמבר-דצמבר לעומת כ-13.7 מיליון חבילות בתקופה מקבילה אשתקד, ונערכים לתקופה זו בהתאם".