מה אם היינו אומרים לכם שהגבינה הצהובה בכלל לא צהובה? שבמקור היא גבינה לבנה חיוורת שנצבעת בצבע מאכל כדי לעורר תיאבון ולעודד אנשים לקנות אותה? במסגרת פינת חדשה ב"חדשות הבוקר" על המיתוסים הצרכניים הגדולים, מעיין פרתי חשפה את האמת שמאחורי הגבינות הצהובות.

חן ריבקו, טכנולוג מזון, הסביר: "הכל מתחיל בעשב. בעבר, פרות רעו באחו ואכלו עשב טרי. ביחד עם העשב הגיע פיגמנט שנקרא בטא קרוטן. בארץ והרבה פעמים גם בחוץ לארץ, הבטא קרוטן לא מגיע לחלב כיוון שלא נמצא בתזונה של הפרות שלנו. מה שעושים בתעשיית החלב, כדי לדמות את אותו פיגמנט, זה להוסיף לגבינות צבע מאכל".

פרתי הוסיפה, "הרבה פעמים עשו בדיקה עם אנשים ושאלו אותם האם היו צורכים מוצרי מזון לבנים, פשוטים ובהירים. רוב האנשים אמרו שלא, ולכן צובעים לנו הרבה מאוד מוצרים. בטבעי שלהן, הגבינות הן לבנות. אם הייתם מקבלים פרוסות של גבינות חיוורות ולבנות, יכול להיות שלא הייתם צורכים אותן".

קונים בסופרמרקט בבני ברק, ינואר 2021 (צילום: JACK GUEZ, AFP)
שווה לחכות את התור במעדנייה | צילום: JACK GUEZ, AFP

באשר לשאלה הנצחית, איפה זול יותר - במעדנייה בסופר או המארזים הסגורים במקררים, זאת התשובה: "במעדנייה יש הרבה מאוד מוצרים שבמחיר מפוקח, כמו למשל גבינה צהובה או גבינה בולגרית שנחשבת לאחד המוצרים היקרים. עד כמה זה יותר זול? גבינה צהובה עמק קלאסית תעלה במעדנייה חצי מהמחיר, שמונה שקלים ל-250 גרם".

האם היא תחזיק במקרר שלנו אותו הזמן כמו הגבינה במארז הסגור? התשובה היא ככל הנראה שכן: "בדרך כלל, רוב הסיכויים שגם גבינה ממעדנייה תחזיק לך חמישה או שישה ימים במקרר, בלי בעיה".