איקאה - שידות ונקניקיות

אולי הדוגמה המוכרת ביותר היא רשת איקאה, השוודית שהתרגלה מהר מאוד למזג האוויר הישראלי. חוץ מהעובדה שאפשר לרהט בה כמעט את כל הבית, בזמן שאתם מתלבטים באיזה צבע של ספה לבחור או מה גודל השידה שתיכנס בסלון, תוכלו לשבת על כוס קפה או לאכול אוכל אמיתי כמו כדורי בשר, סלמון אפוי ונקניקיות. באיקאה אפשר לקנות בית שלם מהשטיח ועד למאוורר התקרה בלי לחפש חנייה במקום אחר. והאמת? זה נוח ויש שיגידו גם ממכר.

מה יש בפנים?

חווית קניה: השיטוט באיקאה קל ופשוט, ויש נגישות לנכים. בנוסף, יש פינת בייביסיטר לילדים ומסעדה.

שירות: יש יועצי מטבחים, שירותי הרכבה והובלה.

השורה התחתונה: מיליוני ישראלים לא טועים.

אין תמונה
באסטות בשוק בנמל תל אביב

שוק הנמל - בירה וארטישוק

פעם כשהייתם חוזרים מהשוק עם הסלים הכבדים, הדבר היחיד שחלף בראש היה כוס מים קרים ברגע כשתגיעו הביתה. מאז ששוק הנמל נכנס לחיינו, חווית הקנייה היא שילוב של ארטישוק עם בירה מהחבית וקילו עגבניות עם מחבת ממתכת יצוקה. המיוחד בשוק הנמל הוא שמדובר במתחם סגור בנמל של תל אביב בו אפשר לעשות קניות של תוצרת חקלאית טרייה, לשבת במסעדה או פאב וליהנות מהחיים מול הים. בכל יום שישי מתקיים במקום שוק איכרים עם חומרי גלם מעולים למרק ולחמין של שבת. היום, התופעה הפכה לנורמה.

מה יש בפנים?

חווית קניה: המתחם אינו גדול במיוחד וקל להתמצאות, העיצוב משרה תחושה של שוק קלאסי.

שירות: הרבה חיוכים בין המוכרים בדוכנים ללקוחות, ושילוב של אווירה חקלאית ואורבנית.

השורה התחתונה: שוק אבל בסטייל.

אין תמונה
כלמוביל טרייד אין. בוחרים מכונית מהנוחות של המזגן

כלמוביל טרייד אין – "יד ראשונה מרופא"

קבוצת כלמוביל, יבואנית מיצובישי, יונדאי, מרצדס וסמארט, אחראית לכמות גדולה מהרכבים החדשים ורכבי יד ראשונה המתרוצצים על הכבישים בישראל . לטרייד אין של כלמוביל 6 סניפים ברחבי הארץ, כולל מתחם חדש בפתח תקווה, אבל מה לגבי חווית הקנייה? במתחם פתח תקווה הקלישאה של "להרגיש בבית" נכונה ביותר. זה הולך כך: נכנסים, מתקבלים בחיוך וקפה, מתיישבים לדבר עם יועץ מומחה, מספרים לו על הרצונות שלנו, ומקבלים עצות לבחירת הרכב הנכון (ההוא בצבע אדום, ברור). לבסוף, מקבלים אוטו שמור מבין כלל הרכבים,  ממש כמו החלום של כולנו, זאת אומרת יד ראשונה מרופא.

מה שבאמת נוח בקונספט הזה הוא שאתם כבר לא צריך להתרוצץ בין המכוניות עם הדגלים, אלא רק לשבת במזגן, לחשוב על מה שהייתם רוצים לקנות - אולי אפילו לחלום על מרצדס שחורה כמו בסרטים, למה לא. אגב, בסיום התהליך תקבלו את רכבכם החדש בכבוד שמגיע לו – בחדר מסירה פרטי המלווה בהסבר והדגמה לדברים הקטנים אך החשובים לא פחות - כמו איך לשמור תחנות ברדיו, ולמי מתקשרים אם נגמרים המים ברדיאטור (ספוילר: למוקד).

מה יש בפנים?

חווית קניה: הדגש הוא על תחושה ביתית, שקיפות וביטחון - תמיד יש את מי לשאול, גם בנושאי פתרונות מימון וביטוח.

שירות: לקנות אוטו זה מלחיץ, מזל שיש קפה, אנשי מקצוע וכבוד גם לרכבים משומשים.

השורה התחתונה: כמו לקנות אוטו חדש, רק בלי הניילונים.

אין תמונה
לשבת בחנות ולחלום. כרמל פלור דיזיין

כרמל פלור דיזיין - עפים על השטיח

מסתבר שהשטיחים של היום כבר לא נראים כמו השטיחים של פעם ואם אלאדין היה חי היום, השטיח שלו היה נראה הרבה יותר טוב. אצלנו זה התחיל מחלום על שטיח קטן ונגמר ברצפת פרקט בגוון של עץ טבעי. בחנויות של כרמל פלור דיזיין (שטיחי כרמל לשעבר), יש כמובן שטיחים אבל גם פרקטים, אריחי גרניט פורצלן, טפטים, דשא סינטטי וכל מה שהופך את הבית ליפה, חמים ונעים ברגליים יחפות.

מה יש בפנים?

חווית קניה: הכל מעוצב, נקי וזורם. עושה חשק לעצב את הבית מחדש.

שירות: יועצים מומחים שיודעים לכוון כשצריך.

השורה התחתונה: כמו ילד בחנות ממתקים, רק שכאן זה שטיחים.

אין תמונה
בית טמבור
 

בית טמבור - וכך נולד הצבע

בשנה שעברה למדנו שיש 50 גוונים של אפור, אבל אתם יודעים כמה גוונים יש ללבן? לא תאמינו. בית טמבור הופך את המברשת הסולם והדלי לעולם שלם של צבע. המתחם מציג את כמעט כל הגוונים, הצבעים וטקסטורות שניתן להעלות על הדעת ובכדי לא להתבלבל יש יועצים שמלווים את תהליך הבחירה. זהו מקום שמיועד לכל מי שלא החליט איזה צבע הוא הכי אוהב אבל גם לאדריכלים ומעצבים שמקבלים עולם שלם של צבעים.

מה יש בפנים?

חווית קניה: צבעונית, מרשימה אבל גם ממוקדת.

שירות: אפשר לקבוע מראש פגישה עם יועץ, לעיין במגזינים ואפילו להשתתף בסדנה.

השורה התחתונה: 50 מיליון גוונים.

והנה האוטו שלא תרצו לצאת ממנו >>