לא להשתמש (צילום: Frederick M. Brown, GettyImages IL)
בובספוג. כובש מעצמות | צילום: Frederick M. Brown, GettyImages IL

לכל מדינה בעולם יש תוכנית טלוויזיה אחת, פופולרית במיוחד, שכולם רואים אותה ומדברים עליה. אם בישראל זו "האח הגדול" ובארצות הברית זו "אמריקן איידול", בסין מסתבר שזו "ספונג'בוב מכנסיים מרובעות". בערך.

יותר מ-20 מיליון סינים מרותקים לתוכנית הילדים המצויירת הזו, שניצבת באופן קבוע בראש טבלאות הרייטינג של ערוץ הילדים הכי פופולרי במדינה. הנתון מפתיע במיוחד לאור העובדה שספונג'בוב, פטריק, סנדי ושאר החברים המצויירים משודרים דווקא בתשע בערב, שעת פריים טיים שבה ילדים כבר אמורים להיות פוסט מקלחת, צחצוח שיניים וסיפור לפני השינה.

אבל מה שבאמת מדהים הוא שעשרים מיליון הצופים הקבועים של ספונג'בוב לא מורכבים רק מילדים: כשליש מהם הם אנשים בגילאי 25-44, שזה אומר שכמעט 7 מיליון סינים בוגרים בגילם ובנפשם מתיישבים לצפות בתכנית שמשודרת בערוץ ילדים מקומי בשעה תשע בערב.

הערוץ המשדר את התוכנית, אגב, מדורג כערוץ הכי מועדף בקרב הילדים הסינים, והרביעי הכי פופולרי בקרב נשים בגילאי 25-44. במונחים ישראלים, נגיד, דמיינו שערוץ הילדים היה הערוץ הרביעי בגודלו אחרי 1, 2, ו-10. ושקיפי מ"רחוב סומסום" היה פופולרי כמו יוסי בובליל.