mako (צילום: mako)
צילום: mako

מהפכה בצמרת אתרי האינטרנט בישראל: פייסבוק מצליח להתברג לראשונה לשלישיית האתרים המובילים, עם עלייה של 8.3% בשיעור החשיפה השבועי לשיעור של 61.2% (מקום 3), כך עולה מסקר TIM לחודש נובמבר, המודד את הרייטינג באינטרנט הישראלי. בכך, מדיח פייסבוק את אתר ynet, שאומנם התחזק ב-2.8% לשיעור של 58.4%, אך יורד למקום ה-4.

ההתחזקות המתמשכת של פייסבוק מאיימת גם על וואלה, ששומר על יציבות בנובמבר, עם שיעור חשיפה שבועי של 67.2%, כאשר הפער בין 2 האתרים עומד על כ-225 אלף גולשים. גוגל ממשיך להוביל את הטבלה, עם התחזקות של 3.9%, לשיעור חשיפה שבועי של 92.3%. במקום ה-5 מדורג אתר שיתוף קבצי הווידיאו יו-טיוב, עם שיעור חשיפה שבועי של 54.9%.

המפסיד הגדול של השבוע הוא אתר msn, שמאבד 21.2% בשיעור החשיפה השבועי שלו, לשיעור של 16% בלבד, ומידרדר למקום ה-14. גם אורנג' טיים מאבד החודש 18.9% לשיעור חשיפה שבועי של 11.3% (מקום 22). אתרים נוספים שנחלשו השבוע הם תפוז, שמאבד 6.9% לשיעור של 19.3% (מקום 12), b144, שנחלש ב-14.9% (מקום 11) ודפי זהב, שמאבד 9.4% לשיעור חשיפה שבועי של 17.6% (מקום 13).

בין האתרים שהתחזקו בחודש נובמבר נמצאים mako, שעלה ב-7.4% החודש, לשיעור חשיפה שבועי של 28.4% (מקום 6), גם הודות לפופולריות של תכני הווידיאו של "האח הגדול". בכך מצליח mako לעקוף שוב את אתר נענע10, שנחלש בנובמבר ב-0.6%, לשיעור חשיפה שבועי של 28.2% (מקום 7). אתר השוואת המחירים זאפ התחזק בנובמבר ב-6.3% לשיעור של 25.2% (מקום 9). אתר הלוחות winwin של "ידיעות אחרונות", שהתברג לראשונה בסקר בחודש שעבר, מתחזק ב-2.9% לשיעור של 11.4%.

פייסבוק - פרופיל (צילום: Chris Jackson, GettyImages IL)
פייסבוק. עולה עולה | צילום: Chris Jackson, GettyImages IL

בגזרת אתרי הספורט, אתר ספורט5 שומר על כוחו, אך החודש הוא לא מקדים את one, עם תיקו בין הצדדים. שיעור החשיפה השבועי של ספורט5 ו-one עומד על 14.5%, לאחר שכזכור בחודש שעבר הצליח ספורט5 לעקוף את one.

בקרב אתרי הכלכלה, "גלובס" ממשיך במגמת ההתחזקות, עם עלייה של 12.4% לשיעור חשיפה שבועי של 14.8% (מקום 16), בהשוואה לשיעור חשיפה שבועי של 15.8% ל"דה מרקר". אולם, שיעורי החשיפה של "דה מרקר" כוללים גם את רשת החברתית-היכרויות "דה מרקר קפה", שמושכת 30-40 אלף גולשים, כך שבפועל "גלובס" הוא אתר הכלכלה הפופולארי בישראל. בקרב הגולשים ממקומות העבודה, שיעור החשיפה ל"גלובס" עומד על 14.5%, בהשוואה ל-14.7% ל"דה מרקר".

סקר TIM של TNS טלסקר לנובמבר הוא ה-46 במספר, נערך בקרב מדגם של כ-800 משתמשי אינטרנט מעל גיל 13, מפיזור ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל.

>>ובטלוויזיה: רשת הטלוויזיה FOX רכשה את זכויות ההפקה של סדרת הדרמה "חטופים"