אין תמונה
רוברט דאוני מתחזה לשחור. שחקן מתוסבך

בן סטילר ידוע כמכיל טונות של ארס, מאגרים בלתי נדלים של הומור עצמי בריא ואת היכולת המופלאה להפוך הומור סלפסטיק אינפנטילי למוצר אלגנטי. כל מי שחולק על כך מוזמן לפנות להופעת האורח שלו בניצבים כגירסה הפלצנית שלו עצמו, או לסדרה עטורת השבחים פריקים וגיקים מבית היוצר של ג'אד אפאטו בתפקיד מאבטח מבולבל. 

כמה חבל שברוב סרטיו ("משתגעים על מרי", "פגוש את ההורים", "ואז הגיעה פולי") הוא בוחר לגלם סוג של שבלול חביב ואנמי שכרוך אחרי כוסית דרגה ב' (להוציא את קמרון דיאז, כמובן), ולתבל אותם בסצינות סקס לא סקסיות לגמרי. "רעם טרופי" מוציא את סטילר מקונכיית הטייפקאסט ברוב תפארתו הצינית, עם מפלים של אפקטי פיצוץ וסצינות מלחמה מהמצחיקות וההזויות שנצפו על מסכינו בעשור האחרון.

בסרט שבויים ונכתב בין היתר על ידו, מגלם סטילר את טאג ספידמן, שחקן פעולה כושל, שסרטו האחרון נחל מפלה קופתית וביקורתית. כדי להציל את הקריירה המקרטעת, הוא חייב לתת את תפקיד חייו בסרט מלחמה המבוסס על ספר מופת. 

המשימה מסתבכת כאשר לפרויקט הקולנועי ממונה במאי טירון והיסטרי ולצידו של ספידמן מככבים קירק לזרוס (רוברט דאוני ג'וניור), שחקן אופי מתוסבך וג'ף פורטנוי (ג'ק בלק), כוכב סרטי קולג' מתודלק בכמויות קוקאין. בשרשרת אירועים מוזרה מוצאים עצמם כוכבי הסרט בג'ונגל, נאלצים לחיות את המציאות המלחמתית כשקבוצת סוחרי סמים זועמים רודפת אחריהם.

 

אין תמונה
בן סטילר (במרכז) ב'רעם טרופי'. סאטירה נוקבת

הומור בתי שימוש ליגה א'

בתוך ים הבוץ, האיברים הקטועים והדיאלוגים עמוסי הקללות א-לה קווין סמית', מצליח סטילר לספק אמירה צינית להחריד על הנעשה מאחורי הקלעים של תעשיית הקולנוע, ולתבל אותה בהומור בתי שימוש מליגה א'. את זאת הוא עושה בעזרת שתי הדמויות המרכזיות – לזרוס, שאינו מצליח להפריד בין חייו האישיים לדמויות שהוא מגלם ופורטנוי, שיכולת המשחק העיקרית שלו היא להוציא נפיחות בקולות שונים ומשונים. אם בדרך כלל המילה "נוקבת" היא בת הזוג הטבעית לאחר הגדרת סרט כסאטירה, אפשר לתייג את רעם טרופי בתור הסאטירה המפליצה של השנה.

 

מלבד העובדה שמדובר בסרט מלחמה עתיר אפקטים שיגרום לכם לחרחר עצמכם למוות מצחוק (וכן, מדי פעם מגועל), רעם טרופי הוא קודם כל סרט על קולנוע למי שאוהב ומכיר קולנוע. פרט לדמויות - לזרוס (שמספק אחד המונולוגים הקורעים ביותר על בחירת תפקידים על מנת לקבל אוסקר), ומת'יו מקונוהי כסוכן לחוץ, לכל אורכו אפשר לראות התכתבויות עם הקלאסיקות המלחמתיות - ממטאל ג'אקט, דרך אפוקליפסה עכשיו, ועד להציל את טוראי ראיין. 

אם כל זה לא הצליח לשכנע אתכם, סורו לבית הקולנוע הקרוב לביתכם רק על מנת לראות את טום קרוז מבצע גיחה אקראית מתפקיד הכוסון שמאפיין אותו ונותן שואו לא רע בכלל בתור הספונסר הוואנאבי של הסרט ההזוי.