בעלי מלאכה
במאי- אלכס פרויאס (“עיר אפלה”, “אני, רובוט")
תסריט- ריאן דאגלס פירסון (“קוד פרוץ"), ג'ולייט שנודן וסטילס וייט ("בוגימן")
שחקנים- ניקולס קייג', צ'נדלר קנטרבורי בן ה-11 (“המקרה המופלא של בנג'מין באטן"), רוז ביירן (“טרויה")

על מה הסרט?
עירוב בין סרט אסונות ואפוקליפסה לאימה, מדע-בדיוני ומותחן. בנו של ניקולס קייג' מקבל מכתב מלפני חמישים שנה ובו מוצפנים אסונות שונים, מיקומיהם ומספר ההרוגים המגיעים עד האסון הגדול מכולם- סוף העולם.

על מה באמת הסרט?
סדום ועמורה זה כאן, בקרוב החורבן.

הדבר הכי טוב בסרט
אפקטים מיוחדים. קטעי האסונות בסרט הם מהטובים והאמיתיים שנראו בקולנוע. חובבי אפוקליפסות יתמוגגו מקטעי החורבן וההרס.

הדבר הכי גרוע בסרט
השיער של ניקולס קייג', שכמעט כמו המשחק שלו, נראה פשוט נורא. (אך נסלח לו בגלל עיצוב הדמות השטחי והדיאלוגים המביכים לעיתים).

הסצנה שתלכו איתה הביתה
סצנות ההרס הגדולות- מטוס מתרסק בשוט מרהיב אחד, רכבת עפה מהפסים בצילום מטריד ומלחיץ, ושרפת ענק המכלה הכול.

הסצנה שתצטערו שאתם הולכים איתה הביתה
זו בה קייג' עומד מול החלון ואומר לעצמו- צריך להציל את העולם.

הזווית היהודית
לא שכחו להזכיר כי גם ליהודים יש אובססיה משלהם עם צפנים ונבואות, אצלנו קוראים לזה- קבלה.

סקס
בזמן שצריך לדאוג להצלת העולם? למי יש זמן לזוטות כאלה?

אלימות
קרב אימתני בין אלוהים לכדור הארץ והאנושות. נחשו מי ניצח.

סטיילינג
עיצוב התלבושות בסרט חסר כל ייחוד, אך עיצוב החללית הוא מהמעניינים והמיוחדים שנראו בתחום.

פסקול
מלחיץ כראוי לז'אנר, אך נוטה לאובר-דרמטיות. בחירה מעניינת נעשתה גם בשימוש בבטהובן, והלחישות אותן שומעים הילדים, לא ייצאו לכם מהראש הרבה אחרי הסרט.

מה למדנו מהסרט?
אם אתם שומעים קולות- תקשיבו להם.

המשפט הראשון שתגידו כשתצאו מהסרט
מה הקטע של הסוף המגוחך הזה?

המשפט הראשון שיגיד סטודנט לקולנוע כשהוא יוצא מהסרט
עוד סרט ממורשת בוש- נוצרי, דתי ושמרני. שימוש שטחי במוטיבים דתיים- מגן עדן, תיבת נוח, עקדת יצחק ונבואות חורבן יחד עם הדימוי הגדול ביותר של עידננו- ה-11 בספטמבר, עם מטוסים מתרסקים ואנשים מפויחים. כנראה שארצות הברית עוד רחוקה מלהתגבר על הטראומה.

המשפט הראשון שאמא שלי תגיד
אמא'לה!

מה ראה הבימאי לפני הצילומים?
"סיינס”- למרות שמ.נייט שאמאלן הרבה יותר מיסיונרי.
היצ'קוקים למיניהם- בשביל לקבל השראה מפסי הקול והאווירה המלחיצה.
"היום שאחרי מחר”- ושאר סרטי אסונות ואפוקליפסה עם טוויסט אקולוגי.
"קונטקט”- כי גם שם הופכת מדענית אפיקורסית למאמינה.

שורה תחתונה
לא טוב כמו "עיר אפלה", אבל לא גרוע כמו "אני, רובוט". מספר סצנות מרשימות ביותר ואווירת מתח, פרנויה וחרדה חזקה לא יצליחו לחפות על ניקולס קייג' בבינוניותו, קצב בעייתי, מהלכים עלילתיים תמוהים, ודאוס-אקס-מכינה מופרך לסיום.

זמן מסך
121 דקות.

רוצים 10 ספרים במתנה? בחרו את ספר השנה העברי שלכם ואולי תזכו במארז של עשרה מרבי המכר הגדולים של השנה.

עוד בmakoבידור: יודה לוי עושה שרירים, צביקה הדר עדיין המום מפרשת טופז, סוזן בויל השתחררה מבית החולים, דודי מליץ מדבר על הכל ומה עושה היום כברה קסאי מ"כוכב נולד".