אין תמונה
מתוך watchman. לא צריך יחסי ציבור

אפילו זקני הוליווד מתקשים לזכור תקדים לשערורייה המלווה את יציאתו המתוכננת למסכים של הסרט המדובר "Watchmen", שהופק בתקציב של 150 מיליון דולר ומבוסס על ספר הקומיקס רב המכר של אלן מור. את הסרט ביים זאק סניידר ("300") ומאחורי הפקתו עומדים אולפני וורנר, ששנת 2008 הייתה מוצלחת במיוחד עבורם (בעיקר בזכות הצלחתו המסחררת של "האביר האפל"). ואולם, אולפני "פוקס המאה ה-20" טוענים כי הם אלו שרכשו ראשונים בזמנו את הזכויות לעיבוד קולנועי של הספר, וההפקה היוקרתית של וורנר היא בפועל הפרה בוטה של החוזה איתם.

הנהלת אולפני פוקס ניסתה במהלך השנתיים האחרונות להגיע כמה פעמים להסכם שיתוף פעולה עם אולפני וורנר, במקביל לצילומי הסרט, אך ללא הצלחה. עכשיו, כשמועד הפצת "Watchmen" כבר נקבע ל 6 במרס, הצליחו פוקס להשיג צו מניעה על פיו מחויבים הצדדים להגיע לפשרה אחרת יאסור בית המשפט על יציאת הסרט למסכי הקולנוע. צעד שיגרום לאולפני וורנר הפסדי עתק.

בלית ברירה, החל בימים אלה משא ומתן מזורז בין הצדדים בניסיון להגיע לפשרה. גורם מקורב לפרויקט מוסר בסוף השבוע לאתר E online שהשיחות "מתקדמות היטב" ובינתיים ממשיכים הצדדים לפזר האשמות הדדיות.

לויד לווין, ממפיקי הסרט, טוען בהודעה רשמית: "הסיבה היחידה ש 'Watchmen' אמור לצאת למסכים היא שאולפני וורנר השקיעו את הזמן, הכסף והחזון להפיק אותו. זאת אחרי שאולפני פוקס ייבשו את הפרויקט במשך כמה שנים, ובסופו של דבר וותרו עליו בטענה שבלתי אפשרי לעבד למסך את הספר של אלן מור. אם זה היה תלוי בהם, הסרט לא היה מצולם. התביעה שלהם היא ניסיון ציני לגרוף רווחים על גב יוזמה והשקעה שהם עצמם סרבו להעניק".

מאולפני פוקס נמסר בתגובה: "מר לווין מתעלם מהעובדה הפשוטה שקיימת פסיקת בית המשפט. אין כאן שאלה מי צודק ומי טועה. הזכויות על הספר בידינו, וזכויות אלה הופרו. ניסינו להימנע מהגשת תביעה, אך לא הותירו לנו ברירה. שתפו אותנו ברווחים ונאפשר את הפצת הסרט במועד".

עלילת "Watchmen" (בו מככבים פטריק ווילסון, בילי קרודאפ, מתיו גודג', מאלין אקרמן, ג'קי ארל היילי וקרלה גוג'ינו) מתרחשת בארצות הברית של 1985, אך במציאות אלטרנטיבית בה גיבורי על הם חלק בלתי נפרד מהאוכלוסייה, וגורל העולם תלוי במתקן שטני בשם "שעון יום הדין" המורה תמיד על אותה השעה: חמש דקות לחצות. בעולם אפוקליפטי זה מגייס גיבור על נטול פנים בשם רורשך קבוצת קולגות שפרשו (רק אחד מהם ניחן בכוחות על אמיתיים) למאבק גורלי על עתיד האנושות. הסרט מעורר ציפייה חסרת תקדים בקרב קהילת חובבי הקומיקס, וההערכה בתעשייה היא שבסופו של דבר יאלצו אולפני וורנר לשתף את "פוקס המאה ה-20" באחוזים כתנאי להסרת צו המניעה על מנת להבטיח את יציאתו המתוכננת של "Watchmen" למסכי הקולנוע באביב הקרוב.