ארי פולמן (צילום: Sean Gallup, GettyImages IL)
פולמן. עמוק בפרויקט הבא | צילום: Sean Gallup, GettyImages IL

"ואלס עם באשיר", זוכה גלובוס הזהב לשנת 2009, דורג במקום ה-29 ברשימת הסרטים הטובים ביותר של העשור שערך העיתון "סאנדיי טיימס", היוצא לאור בלונדון. במקום הראשון זכה הסרט "מצב רוח לאהבה" משנת 2000, של הבמאי וונג קאר וואי מהונג קונג.

על פי עורכי הרשימה, "ואלס עם באשיר" סותר את ההנחה כי ז'אנר האנימציה אינו יכול לעסוק בנושאים משמעותיים וכבדים: "פולמן מנצל את הז'אנר באופן מבריק כדי להגביר את הצד הסיוטי של הסיפור, העוסק בחייל ישראלי במלחמת לבנון ב-1982 שזיכרונותיו הכואבים עולים מבעד לערפל המלחמה".

"זה שטויות ואני לא יודע אם זה כזה מעניין", פולמן מצטנע בתגובה, "אני כבר במקום אחר בחיים אבל טוב שנגמר העשור ויש סיבה למסיבה. מה שמעניין זה שהצליחו לדרג את הסרט לא ברשימות פוליטיות, אלא בתור יציאה קולנועית, וזה בשבילי הדבר הכי חשוב. עייפתי מכל הדברים האחרים".

יציאה קולנועית?
"אנימציה זה מדיום שמזוהה עם ילדים ועם הפקות גדולות. לשבור אותו לחלוטין ולעשות ממנו סרט שהוא יותר מסתם למבוגרים, שהוא גם דוקומנטרי וגם אנטי מלחמתי, זה לא צפוי לחלוטין. מה שאומר שתמיד כדאי להישאר בצד המקורי, גם אם לפעמים אתה מסתכן ששום דבר לא יצליח לך".

 הצלחה באנגליה מפתיעה אותך?
"כן, כי אם סרטים ישראליים מצליחים בחו"ל זה בדרך כלל בצרפת. שם יותר מחוברים לאוריינטציה הישראלית, וגם אצלנו יש דורות של קולנוענים שגדלו על הקולנוע הצרפתי. סרטים כאלו בדרך כלל לא מגיעים לאנגליה".

אמרת שאתה במקום אחר עכשיו. איפה זה בדיוק?
"אני ממשיך כרגע בעבודה על סרט המדע הבדיוני בשם 'כנס העתידנים', לפי ספרו של הסופר הפולני סטניסלב לם".

אין תמונה
ואלס עם באשיר. יציאה קולנועית

>> שרה ברחובות צריפין: משי קלינשטיין בדרך ללהקה צבאית