שרה ג'סיקה פרקר (צילום: Stephen Lovekin, GettyImages IL)
שרה ג'סיקה פרקר. מעליבה מוסלמים | צילום: Stephen Lovekin, GettyImages IL

מבקרי קולנוע שצפו בסרט "סקס והעיר הגדולה 2" נחלקים לשלוש קבוצות: אלה שלא אהבו, אלה שממש שנאו ואלה שרצו להוציא לעצמם את העיניים במהלך הצפייה. סרט ההמשך לסרט שהופק בעקבות סדרת הטלוויזיה המצליחה יוצא לאקרנים בסוף השבוע הקרוב ברחבי העולם, וכבר גרר ממבקרים האמריקאים שצפו בו תגובות קוטלות ואכזריות מתמיד.

"הדבר הכי מדכא ב'סקס והעיר הגדולה 2' זה שהוא מצדיק כל דבר רע וגועלי שנאמר ונכתב על הסדרה ועל הסרט הראשון", נכתב ב"ניו יורק מגזין". "יש בו רגעים מביכים ומדהימים לרעה שרודפים אחד אחרי השני", מצהיר "טיים אאוט ניו יורק", ואילו בניו יורק דיילי ניוז טוענים שהוא "מוגזם מדי. הסרט הוא כמו שמפניה שפעם הייתה עסיסית וטעימה, אבל הושארה בחוץ במשך כל הלילה ועכשיו היא חסרת טעם לחלוטין".

 חלק מהמבקרים אף מפרטים ומתייחסים לחוסר בעלילה, לשטחיות של הבנות ולרגעים הקומיים שפשוט יוצאים מגוחכים: "הדרמה של רביעית הבנות ממשיכה אולי לעניין את הצופים שאוהבים אותן", כותב הBoxoffice- Magazine, "אבל הבעיה היא שהסיפור מסביבן וכל רגעי 'הכיף הקלילים' מביכים כמו ללבוש תחתונים של סבתא".

קים קטרל (צילום: Andrew H. Walker, GettyImages IL)
קים קטרל. בלון חסר משקל | צילום: Andrew H. Walker, GettyImages IL

"לא מדובר בסרט קולנוע אלא בפורנו של צרכנים", מסכימים ב"אריזונה פבליק", "הקהל לא אמור להזדהות עם הדמויות, או עם מה שהוא זוכר מהן לפחות, אלא עם הנעליים שלהן, התיקים שלהן, הדירות שלהן, ועם האופנה והרכוש שלהן".

"הדמויות של הסרט הן פשוט בלונים אווריריים וחסרי משקל, שמרחפים בעולם שלא מצריך לומר יותר משלושה משפטים ברצף", מסכם מבקר הקולנוע הידוע רוג'ר איברט מה"שיקגו סאן טיימס".

 במהלך הסרט מגיעות קארי, סמנת'ה, מירנדה ושרלוט למדבר של אבו דאבי, לאחר שהוזמנו על ידי שייח ערבי להתארח במלון היוקרה שלו. עושה רושם שגם הגיחה הקצרה הזו מרחובות מנהטן לא מצליחה להפיח רוח חיים בסרט, אלא רק לייבש אותו יותר. "מדובר למעשה במטאפורה לא מכוונת", נכתב ב"וריאיטי", "הרגעים המהנים בסרט הם כמו נווה מדבר מרוחק ומבודד, שכדי להגיע אליו צריך לעבור מסע ארוך ומשעמם".

סינת'יה ניקסון (צילום: Stephen Lovekin, GettyImages IL)
סינת'יה ניקסון. לא ראויה להיקרא שחקנית קולנוע | צילום: Stephen Lovekin, GettyImages IL

ה-USA TODAY אף מכנה את הסרט "עלבון לזיכרון של סדרה שפעם הייתה כתובה טוב וחגגה חברות נשית. זו סטירת לחי לארבע הבנות (שמצולמות לעיתים בזוויות לא מחמיאות), ופגיעה בכבודם של מוסלמים".

 "כמו זה שקדם לו, גם 'סקס והעיר הגדולה 2' מכיל תסריט שהוא בעצם אוסף של שורות מצחיקות ומוזרות שעטופות בסצינות קטנות שנתפרו יחד, ולא ראוי להיקרא 'סרט קולנוע'", מסכם ה-Village Voice.

אלא שבין כל החצים והסכינים שהופנו כלפי הסרט מצאנו גם מבקר אחד שדווקא אהב - "אפילו אם 'סקס והעיר הגדולה 2' הוא לא יותר משעתיים של תצוגת אופנה", טוענים בהוליווד ריפורטר, "הוא ימשוך קהל. הדמויות המוכרות מוכיחות יכולות קומיות לא רעות, ויש בו הומור יותר חדשני ונוקב מהסרט הראשון". על טעם ועל ריח אין להתווכח?

קירסטין דייוויס וכריס נות' (צילום: Stephen Lovekin, GettyImages IL)
שרלוט ומיסטר ביג. מביכים או מצחיקים? | צילום: Stephen Lovekin, GettyImages IL

>>בריטניה מספידה את "האח הגדול"