חודשים של שיווק מסיבי, במטרה לשכנע כל חובב קולנוע ש"רובוטריקים 2: הנקמה" הוא סרט הקיץ האולטימטיבי שלא ניתן יהיה לחצות את העונה החמה בלעדיו, עשו את שלהם. הסרט החדש מבית היוצר של הבמאי מייקל ביי והמפיק בפועל סטיבן שפילברג יצא למסכים בארצות הברית ביום רביעי האחרון, וכבר חורך את הקופות.

בסוף השבוע גרף "רובוטריקים 2: הנקמה" לא פחות מ-112 מיליון דולר, ובסך הכול מד ההכנסות שלו עומד על 201.2 מיליון דולר בחמישה ימים. לא מספיק לשבור את השיא של "האביר האפל" מהקיץ שעבר (203.8 מיליון דולר בחמישה ימים), אולם בקצב ההכנסות הנוכחי נראה שזהו אכן להיט הקופה הגדול של 2009.

שליטת הסרט בפסגת טבלת שוברי הקופות אינה מותירה יותר מדי מקום למתחרים, והמספרים בהתאם. "ההצעה", הקומדיה הרומנטית המצליחה בכיכובם של סנדרה בולוק וריאן ריינולדס, יורדת למקום השני עם הכנסות של 18.4 מיליון דולר נוספים לסך כולל של 69 מיליון. "בדרך לחתונה עוצרים בוגאס", הלהיט המפתיע של הקיץ, עדיין חזק בקופות עם הכנסות של 17.2 מיליון דולר נוספים לסך כולל מרשים במיוחד של 183.2 מיליון. נראה שהסרט יצליח לחצות את רף ה-200 מיליון הדולר עוד לפני שייפרד מהעשירייה המובילה בטבלה.

למקום החמישי כניסה לדרמה החדשה "שומרת אחותי", בכיכובן של קמרון דיאז ואביגיל ברסלין. סאגה סוחטת דמעות במרכזה זג הורים המביאים תינוקת נוספת לעולם כדי שתוכל לתרום מח עצם לבתם החולה בסרטן. אחרי שנים של טיפולים רפואיים, הבת הבריאה מחליטה לתבוע את הוריה על השימוש שעשו בגופה. ניק קסבאטאס ביים והסרט גרף 12 מיליון דולר.

"פרה היסטרי", הקומדיה החדשה בכיכובו של ג'ף בלאק, מצטרפת לשרשרת המתארכת של פלופים קיציים ויורדת למקום השישי בטבלה השבוע, עם הכנסות של 5.8 מיליון דולר נוספים לסך כולל של 32.2 מיליון בלבד.

למקום העשירי נכנסת במפתיע הדרמה הקומית "Away we go" של הבמאי זוכה האוסקר סם מנדז ("אמריקן ביוטי", "חלון פנוראמי"), שהופצה לפני חודש בפחות מ-500 אולמות ברחבי ארצות הברית ועדיין גרפה 1.6 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון, וסך ההכנסות שלה עד כה עומד על 4 מיליון. הסרט האינטימי נטול הכוכבים מספר על זוג מהגרים צעירים המגיע לארצות הברית במטרה לבנות חיים חדשים.

אין תמונה