זאב רווח רייטינג (יח``צ: mako)
זאב רווח. לא התעסק בפרס | יח``צ: mako

השנה הוא יחגוג יום הולדת 70 , מחר בערב הוא יקבל פרס על מפעל חיים בטקס פרסי אופיר ועל הדרך האגדה החיה זאב רווח מתראיין למגזין "רייטינג" היוצא מחר לדוכנים ומספר על המעריצים החדשים שלו. "העולים מרוסיה באים הרבה להצגות שלי, ואני מקבל מכתבים וזרי פרחים. יש ביני ובינם רומן ענק עכשיו וזה פשוט מדהים וכיף. זו אוכלוסייה של מיליון ו־300 אלף איש, והלוואי שכולם יאמצו אותי כך".

על המבקרים הוא אומר: "קח את 'טיפת מזל'. זה סרט שהביא כל כך הרבה צופים לבתי הקולנוע והוקרן בהצלחה גם בצרפת ובמרוקו. אתה יודע שבמרוקו הראו את 'טיפת מזל' בטלוויזיה? הסרט היה הצלחה אדירה שם. פעם פגשתי את המלך חסן והוא בירך אותי בארמון, ומאז אני לא יכול ללכת ברחוב במרוקו. קוראים לי שם שייח' ז'וז'ו. למה להתלונן, בקיצור? אני שמח שזה הגיע, הפרס הזה בטקס הקרוב, וזה העיקר".

רווח לא ממש פונק על ידי האקדמיה לקולנוע במשך 44 שנות הקריירה שלו, שבהן כיכב בעשרות סרטים, בהם "צ'ארלי וחצי", "חגיגה בסנוקר", "פעמיים בוסקילה", "ספר נשים", "המובטל בטיטו" ועוד. למעשה, בעוד הקהל פרגן לסרטיו ופקד את בתי הקולנוע בהמוניו, המבקרים ואנשי האקדמיה בזו לסרטיו.

בראיון ל"רייטינג" אומר רווח: "אני איש אמונה, והאמונה הזו מכניסה דברים לפרופורציה. מעולם לא הרגשתי מריר על מה שחשבתי שהגיע לי או לא הגיע לי, ותמיד עשיתי את עבודתי מתוך תחושה של ייעוד, לא בשביל אותות כבוד וכאלה. תן לי להצחיק אנשים על הבמה, או לשבת באולם קולנוע חשוך ולשמוע איך הם נהנים בסרט, זה מספיק לי".

בקרוב ייכנס רווח בפעם השנייה לנעלי אלימלך זורקין, האיש והנבל בסדרה החדשה "חסמב"ה דור 3" ב"הוט". הפעם הראשונה, אגב, היתה בשנת 1971, אז גילם את ירון זהבי שחקן צעיר בשם שלמה ארצי. "מבחינתי הסדרה 'חסמב"ה' זו השתטות ושמחה אחת גדולה", אומר רווח. "אני זוכר את אלימלך זורקין של הסרט הראשון: יגאל מוסינזון כתב דמות שהיא דרקונית כזו, ארכי־נבל תוצרת הארץ, וגם אז החלטתי להשתטות איתו. מובן שזה הצליח בצורה מדהימה, והילדים היו צועקים בבית הקולנוע 'זורקין, תיזהר! חסמב"ה מאחוריך!'".

>> קובי פרץ וענבל פלדבאום עשים חיים