אין תמונה
דאוני וסטילר ברעם טרופי

אחרי חודש בראש טבלת שוברי הקופות בארצות הברית מפנה "האביר האפל" את הפסגה. היורש המאושר: "רעם טרופי", קומדיית האקשן החדשה בכיכובם של בן סטילר (שגם ביים), רוברט דאוני ג'וניור וג'ף בלאק. הסרט גרף 26 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון, ו-37 מיליון מאז עלה למסכים ביום רביעי שעבר. מה שהופך אותו לשובר הקופות ההוליוודי האחרון לקיץ 2008, ולהיט הקופה השני ברציפות של רוברט דאוני ג'וניור אחרי "איירון מן" (ב"רעם טרופי" הוא מגלם שחקן אופי העובר ניתוח להשחרת עור הפנים כדי לגלם סמל מחלקה אפרו-אמריקני). הסרט מתאר את מעלליו של צוות הסרטה המגיע לג'ונגלים של ווייטנאם לצלם סרט מלחמה ומוצא עצמו בלב איזור קרבות אמיתי.


כאמור, "האביר האפל" יורד למקום השני עם הכנסות של 16.7 מיליון דולר נוספים לסך כולל של 471.4 מיליון דולר. למקום השלישי נכנס סרט האנימציה "מלחמת הכוכבים: מלחמות המשובטים", שגרף 15.5 מיליון דולר. הסרט, מעין 'ספין אוף' לסדרה הקולנועית המיתולוגית של ג'ורג' לוקאס, מתאר את מעלליהם של אובי וואן קנובי, אנאקין סקייווקר ופאדמה אמידלה בימים הראשונים של מלחמת המשובטים, כלומר בין הסרט השני לשלישי בסדרה. כאמור, גם מעריציה המושבעים ביותר של הסאגה לא מהרו לאמץ רשמית את יציר הכלאיים הלא ברור.

למקום הרביעי נכנס סרט האימה "מראות", שגרף 11 מיליון דולר. קיפר סת'רלנד ("24") הוא מנהל אבטחה בחנות כלבו החוזרת לפעול אחרי שריפה בה מצאו את מותם כמה מהעובדים, וחושד שרוח רפאים נקמנית של אחת הנספות משתמשת במראות כדי לחדור לעולם החיים ולרדוף את תושביו. כניסה נוספת למקום העשירי לסרטו החדש של וודי אלן "ויקי, כריסטינה, ברצלונה", בכיכובם של חביאר בארדם, סקרלט ג'והנסון ופנלופה קרוז. הפעם נודד הגאון מניו יורק לספרד, ורוקח תסבוכת רומנטית בין תיירת אמריקנית קלת דעת ואחותה חמורת הסבר, ובין אמן שרמנטי ואהובתו לשעבר הנפגשים בסופשבוע סוער במיוחד בו כולם מפלרטטים עם כולם. הסרט גרף 3.7 מיליון דולר, סכום מרשים במיוחד לתפוצה מוגבלת בפחות מ-700 אולמות ברחבי ארצות הברית. כנראה שהטריילר עם הנשיקה הלוהטת בין ג'והנסון וקרוז עשתה שירות נאמן.

עשרת שוברי הקופות בארצות הברית בסוף השבוע:
רעם טרופי – 26 מיליון (37 בסך הכול), שבוע 1 במצעד, מה-25 בספטמבר בארץ
האביר האפל – 16.7 מיליון (471.4 בסך הכול), שבועות במצעד: 5, מוקרן בארץ
מלחמת הכוכבים: מלחמות המשובטים - 15.5 מיליון, שבוע 1 במצעד, מה-9 באוקטובר בארץ
מראות – 11 מיליון, שבוע 1 במצעד, אין תאריך הפצה בארץ
אננס אקספרס – 10 מיליון (62.9 בסך הכול), שבועות במצעד: 2, אין תאריך הפצה בארץ
המומיה 3 – 8.6 מיליון (86.6 בסך הכול), שבועות במצעד: 3, מוקרן בארץ
מאמא מיה – 6.4 מיליון (116.4 בסך הכול), שבועות במצעד: 5, מוקרן בארץ
אחוות הג'ינס 2 – 5.9 מיליון (32.1 בסך הכול), שבועות במצעד: 2, אין תאריך הפצה בארץ
אחים חורגים – 5 מיליון (90.8 בסך הכול), שבועות במצעד: 4, אין תאריך הפצה בארץ