אין תמונה
פטינסון וסטיוארט מתוך "דמדומים"

"היי סקול מיוזיקל" אאוט? בהחלט, לפחות על פי מימדי ההיסטריה הבאה עלינו לטובה מארצות הברית. הסרט "דמדומים", על פי הראשון בסדרת ספריה רבי המכר של סטפני מאייר, מאיים להפוך לא רק לשובר הקופות הגדול של עונת הסתיו אלא גם לתופעה חברתית שלא זכורה כמותה מאז ימי הארי פוטר.

ביום שישי האחרון גרף הסרט 35.7 מיליון דולר, מתוכם 7 מיליון בהקרנות חצות בלבד. נתון כמעט חסר תקדים, מה גם שעל פי הערכות יחצה סך ההכנסות הכולל בסיום סוף השבוע את רף 75 מיליון הדולר, והתחזיות האופטימיות ביותר מנבאות 85 מיליון. פי שניים מנתוני הפתיחה של "היי סקול מיוזיקל 3", המיועד על פניו לאותו קהל יעד. הכול בזכות גדודי בנות העשרה, שאחרי שלמדו את הספר בעל פה נוהרות בהמוניהן לאולמות להתמוגג על סיפור אהבתם של הערפד יפה התואר אדוארד (רוברט פטינסון, המסתמן כאליל הנוער הגדול הבא) ובת האנוש בלה סוון (קירסטן סטיוארט).

חודשים לפני עלייתו הרשמית למסכים כבר עורר הסרט עניין תקשורתי עצום מימדים, בעיקר בקרב קהילות מעריצי סדרת הספרים של מאייר, אך משקיעים רבים בהוליווד חששו שברגע האמת לא יתרגם "דמדומים" את התלהבות גרעין המכורים להישג כלכלי של ממש. עכשיו, לנוכח התורים הארוכים בכניסה ליותר מ 3000 אולמות בהן הוקרן הסרט, מרשים לעצמם מנהלי חברת ההפקות העצמאית "Summit Entertainment" לפתוח בקבוקי שמפניה. הסרט, שהופק בתקציב זעום יחסית, יכסה את ההשקעה ויתחיל להזרים רווחים בתוך פחות משלושה ימים. במקביל כבש פסקול הסרט את פסגת מצעד מכירות האלבומים בארצות הברית, ותעשיית מוצרי הלוואי (יומנים, פוסטרים, חולצות) כבר עובדת שעות נוספות.

"אין ספק ש'דמדומים' הוא כבר לא רק הייפ תקשורתי", מאשר ברנדון גריי, מנכ"ל חברת "מוג'ו" המפקחת על דיווחי ההכנסות מבתי הקולנוע ברחבי ארצות הברית, "על פי הנתונים הראשוניים הסרט שולט ללא מתחרים באולמות וצפויות לו הכנסות ענק בסוף השבוע".

במפתיע זוכה "דמדומים", אותו ביימה קתרין הרדוויק (החתומה גם על הדרמה העצמאית המוערכת "13"), לא רק להצלחה קופתית אלא גם לביקורות מחמיאות. קנת' טוראן, מבקר הקולנוע של הלוס אנג'לס טיימס, כותב על הסרט: "אני לא ילדה בת 13, אבל 'דמדומים' גרם לי לרצות להפוך לכזו לשעתיים. מדובר בסרט הקולע לטעמו של קהל היעד בדייקנות של קרן לייזר".

"דמדומים" צפוי להגיע לבתי הקולנוע בארץ ב 18 בדצמבר.