אין תמונה
קמרון בפעולה. נח 12 שנה

מעריציו של הבמאי ג'יימס קמרון כבר כוססים ציפורניים. החל ב-21 באוגוסט, ארבעה חודשים בלבד לפני צאתו למסכים (18 בדצמבר), יחשפו לראשונה בבתי קולנוע מובחרים ברחבי ארצות הברית עם מסכי IMAX רחבים ומקרנות תלת ממדיות קטעים באורך כולל של רבע שעה מתוך סרטו החדש והמדובר "אוואטר" (Avatar) שהופק בתקציב של יותר מ-200 מיליון דולר וצולם כולו בטכניקה תלת ממדית.

כזכור, "אוואטר" (שליח האל בתרגום חופשי) הוא סרטו הראשון של קמרון מאז "טיטאניק" שיצא למסכים לפני 12 שנים. צילומי הסרט הסתיימו לפני קרוב לשנתיים, כאשר במהלך תקופה זו עבד הבמאי עם צוות של מאות טכנאים ופעלולנים על השלמת קטעי האנימציה הדיגיטאלית האמורה להפוך את הסרט לאפוס המדע בדיוני המורכב והמרשים ביותר ויזואלית שנראה עד היום. עד כה הקפיד קמרון באדיקות לא לחשוף ולו פריים בודד מהסרט, למרות שנותרה פחות מחצי שנה להשקתו.

עלילת "אוואטר" מספרת על עולם עתידני בו מגלים מדענים כוכב לכת חדש הראוי להתיישבות אנושית אך מאוכלס בגזע חייזרים שטיבו אינו ידוע. חייל מרינס בשם ג'ק סאלי (הכוכב האוסטרלי העולה סאם וורטינגטון) מסכים לעבור טיפול ייחודי בו משותל בגופו DNA חייזרי ההופך אותו למקשר בין שני הגזעים.

חלקו אדם וחלקו חייזר, סאלי מגלה את הכוונות ההרסניות של כוחות הכיבוש האנושיים ומחליט להצטרף לחייזרים לקרב המכריע על עתיד העולם החדש. לצד וורטינגטון מככבים בסרט גם זואי סלנדה ("סטאר טרק"), סיגורני וויבר, מישל רודריגז וג'יובני ריביסי.

עוד בmakoבידור: אסתי גינזבורג על מדים, בר רפאלי מחממת את סן טרופז, רן דנקר לא מוכן להתחייב, נעמה קסרי מציגה: ספינת האהבה, אייל גולן מתחבא באילת, "מחוברות" מסתמנת כהיסטריה, עינב בובליל רוצה לככב בקליפ לשיר של אבא יוסי, בריטני ספירס נגד האקס וגיא גיאור טס אחרי בר לאירופה.