טום קרוז בפרימיירה לסרטו החדש "ואלקירי" (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
קרוז. יגלם סוכן חשאי | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL

דנזל וושינגטון הוא אחד מכוכבי העל היחידים בהוליווד המצליחים להסתדר עם כוכב נוסף באותו סדר גודל על אותו סט צילומים. אחרי ששיתף פעולה עם ברוס וויליס בסרט "המצור" שביים אד זוויק, ועם ראסל קרואו בסרט "אמריקן גנגסטר" של הבמאי רידלי סקוט, מככב וושינגטון במותחן הפעולה המדובר "The taking of palham 1-2-3" המיועד להיות אחד מלהיטי הקופה הגדולים של הקיץ לצד ג'ון טרבולטה. הסרט, אותו ביים טוני סקוט, הוא גרסה חדשה לסרט משנות ה 70' על משחק חתול ועכבר קטלני בין שוטר וותיק (וושינגטון) וארכי פושע (טרבולטה) שחטף רכבת תחתית בלב ניו יורק ומחזיק בנוסעים כבני ערובה.

ואולם, שיתופי הפעולה האלה היו מתברר רק החימום לקראת מפגש הפסגה האמיתי. השבוע נודע כי דנזל וושינגטון יככב לצד טום קרוז במותחן הריגול "The Matarese Circle". סרטו החדש של הבמאי דייויד קרוננברג, המבוסס על רב מכר של הסופר רוברט לודלום שכתב גם את "The Bourne Identity", שהיה הבסיס לסדרת סרטי הפעולה המצליחים בכיכובו של מאט דיימון כרוצח השכיר הקטלני הסובל ממחלת השכחה ג'ייסון בורן.

 בסרט "The Matarese Circle ", שצילומיו יחלו בסוף השנה, יגלמו וושינגטון וקרוז שני סוכנים חשאים ויריבים מקצועיים וותיקים, הנאלצים לשתף פעולה ולאתר ארגון חשאי של רוצחים שכירים. במקביל כבר עסוק הבמאי, דייויד קרוננברג, בהכנות לצילומי סרט ההמשך למותחן "Eastern Promises" בכיכובו של ויגו מורטנסן, שכבר הביע הסכמה עקרונית לחזור ולגלם את הסוכן הסמוי הרוסי ניקולאי לוז'ין ההופך לאחד ממנהיגי המאפיה הרוסית בלונדון. שני הסרטים מיועדים להגיע למסכים במחצית השנייה של 2010.