טום קרוז מתוך סרט (צילום: חדשות)
קרוז כקלאוס פון שטאופנברג | צילום: חדשות

טום קרוז כינס אמש מסיבת עיתונאים בסיאול כחלק מקידום סרטו החדש "מבצע ולקירי" שיעלה בשבוע הבא בישראל, ויתייחס בין השאר למטען הגדול שנושא עימו הסרט המספר על ניסיון ההתנקשות הכושל בחייו של אדולף היטלר בשלהי מלחמת העולם השנייה. "החלום שלי היה להרוג את היטלר. תמיד רציתי להרוג אותו, שנאתי אותו", אמר קרוז המגלם בסרט את קלאוס פון שטאופנברג, הקצין הנאצי שהוביל את ניסיון ההתנקשות ושילם על תעוזתו בחייו.

"כילד שלמד היסטוריה אף פעם לא הבנתי איך איש לא ניסה להרוג אותו בזמן אמת. רק אחרי שקראתי את התסריט של 'מבצע ולקירי' הבנתי לא רק שהיה ניסיון כזה, אלא בעיקר מה הייתה משמעות קבלת ההחלטה לארגן התנקשות כזו באותה תקופה. זה סיפור שלא הכרתי עד אז, וההחלטה להעביר אותו למסך הגדול הייתה הרפתקה מדהימה עבורי".

הסרט, בבימויו בריאן סינגר, גרף עד כה רק בארצות למעלה מ-70 מיליון דולר אך דרכו למסכי הקולנוע הייתה לא קלה. בדבריו התייחס קרוז לצילומי הסרט בגרמניה, שנתקלו באינספור התנגדויות של הממשל להפקה. "למרות הקשיים אני מאמין שהיה הכרחי לצלם את הסרט דווקא באתרים בהם פעלו פון שטאופנברג וחבריו כי זה יעזור גם לצופים להתחבר עוד יותר לסרט", גרס קרוז. "הידיעה שהיו קצינים בכירים בצבא הגרמני, שניסו בזמן אמת לעצור את היטלר, שנתה את חיי".