אין תמונה
מתוך יום שישי ה-13. מקום ראשון

מי שחשב שסוף השבוע הארוך של חג האוהבים יהפוך את ארצות הברית לגוש חמאה רוטט טעה ובגדול. בשוק מוכה מיתון בו המניה היחידה הנמצאת במגמת עלייה מתמדת היא זו של סרטי האימה, המנצח הגדול של הסופ"ש החולף בקופות היה "יום שישי ה-13". הגרסה החדשה של הבמאי מרקוס ניספל לקלאסיקת האימה מ-81' שהביאה לעולם את דמותו של הרוצח במסכת ההוקי ג'ייסון וורהאוס, המנסר להנאתו צעירים תמימים שבסך הכול רצו ליהנות מסוף שבוע מבודד במחנה קיץ נטוש.

הסרט גרף 42.2 מיליון דולר, ספתח מסחרר לסרט אימה דל תקציב ונטול כוכבים. זה הזמן להזכיר שמדובר בסרט בו יועדה להשתתף גם מורן אטיאס שלנו בתפקיד מרכזי, אך פרשה בטריקת דלת מההפקה אחרי שלטענתה סירבה להתפשט באחת הסצנות.

"יום שישי ה-13" מותיר הרחק מאחור את הקומדיה הרומנטית "הוא פשוט לא בקטע שלך", היורדת שלב למקום השני עם הכנסות של 19.6 מיליון דולר נוספים לסך הכנסות כולל של 55 מיליון. מה שמותיר בעמדת האכזבה הגדולה של סוף השבוע החולף את הקומדיה "וידויים של שופוהוליק", בכיכובה של איילה פישר, המסתפקת במקום הרביעי ובהכנסות של 15.4 מיליון דולר. האם פישר האוסטרלית, זוגתו של סשה ברון כהן, עדיין לא בשלה לשאת על כתפיה שובר קופות לגמרי לבדה או שאולי הנושא (צעירה חובבת כרטיסי אשראי המתעוררת למציאות בה חובותיה העצומים קורסים על ראשה מעוצב התלתלים) עדכני מדי לטעמו של הקהל חובב האסקפיזם?

עוד כניסה מאכזבת למקום השביעי למותחן "הבנק", בכיכובם של קלייב אוון ונעמי ווטס, המגלמים סוכן אינטרפול ועורכת דין המנסים להרשיע בתרמית ענק הנהלת בנק מושחת. שוב, הקהל הרחב יוצא מנקודת ההנחה ששחיתויות פיננסיות יש לו די והותר במהדורות החדשות והסרט מסתפק בהכנסות של 10 מיליון דולר בלבד.

לסיום, שתי אכזבות גדולות נוספות עושות דרכן בבטחה אל מחוץ לעשירייה המובילה. "הפנתר הורוד 2" בכיכובו של סטיב מרטין מתרסק רשמית למקום השמיני, עם הכנסות של 9 מיליון דולר נוספים לסך כולל של 22.3 מיליון, והמותחן הבדיוני "דחוף" יורד למקום העשירי עם הכנסות של 6.9 מיליון דולר נוספים לסך כולל של 19.3 מיליון. לא מתקרב אפילו לכיסוי העלויות.

אין תמונה
מתוך יום שישי ה-13. מקום ראשון