אין תמונה
מתוך "למעלה". 137.3 מיליון דולר

אם עד סוף השבוע הנוכחי עונת סרטי הקיץ הגדולים של 2009 התנהלה פחות או יותר כמתוכנן, הגיע סוף השבוע האחרון וטרף את כל הקלפים. להיט האנימציה עטור השבחים "למעלה" אמנם אוחז בפסגת טבלת שוברי הקופות שבוע שני ברציפות, עם הכנסות של 44.2 מיליון דולר נוספים לסך כולל של 137.3 מיליון בתוך שבועיים, אך מרשים לא פחות ההישג של הקומדיה "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס" שגרפה 43.2 מיליון דולר במקום השני.

ההצלחה היא מעל ומעבר לציפיות הוורודות ביותר של המפיקים, מאחר ומדובר בסרט נטול כוכבים בולטים (השמות הבולטים בקאסט הם ברדלי קופר והת'ר גראהם) ואפקטים גדולים מהחיים. בסך הכול קומדיית טעויות הזויה על ארבעה חברים היוצאים לסופ"ש בלאס וגאס לחגוג את נישואיו של אחד מהם. בבוקר שאחרי מסיבת הרווקים הם מתעוררים בסוויטה במלון ומגלים שאינם זוכרים דבר מאירועי הלילה, בארון נעול נמר, במיטה ישנה תינוקת בת שישה חודשים והחתן המיועד נעדר. הקהל האמריקני, מתברר, התאהב.

במקום השלישי כניסה מאכזבת לסרט ההרפתקאות החדש של וויל פרל, "הארץ האבודה", שרבים נבאו שיהיה להיט הקופה המוביל של סוף השבוע. בסרט, המבוסס על סדרת טלוויזיה משנות ה-70', מגלם פרל חוקר שלומיאל המגלה עולם קסום שורץ מפלצות פרה היסטוריות. נשמע שחוק? הקהל האמריקני חשב אותו הדבר. התוצאה: הכנסות של 19.5 מיליון דולר. הרבה מתחת לציפיות.

אבל מי שרוצה אכזבה אמיתית, ולא סתם אלא הפלופ הגדול ביותר של קיץ 2009 עד כה, ימצא אותה במקום השביעי. "קחי אותי לגיהינום", שרבים נבאו לו את תואר להיט האימה הגדול של העונה, מתרסק עם הכנסות של 7.3 מיליון דולר נוספים המתווספים לסך עלוב של 28.5 מיליון דולר. הבמאי סאם ריימי מעולם לא נזקק יותר לסרט רביעי בסאגת ספיידרמן. עוד פלופ מהדהד הוא "המדריכה היוונית שלי", מבית היוצר של הקומיקאית ניה וורדלס שממש לא מצליחה לשחזר את ההצלחה העצומה של "החתונה היוונית שלי" ואולי טוב שכך.

הקומדיה הרומנטית החדשה בכיכובה, בה היא מגלמת מדריכת טיולים נוירוטית שדווקא סיור מודרך בנופי ילדותה ביוון מפשירים את ליבה ומובילים אותה אל זרועותיו של אהבת חייה. הסרט מסתפק במקום התשיעי בלבד ובהכנסות של 3.2 מיליון דולר.

אין תמונה
מתוך "למעלה". 137.3 מיליון דולר

רוצים 10 ספרים במתנה? בחרו את ספר השנה העברי שלכם ואולי תזכו במארז של עשרה מרבי המכר הגדולים של השנה.

עוד בmakoבידור: משפחתה של עפרה חזה נגד בצלאל אלוני והמחזמר שהוא כותב על חייה, מי לא אהב את הסינגל החדש של נינט, יואב צור הוא העורך הבא של מעריב, ג'קו אייזנברג חוזר בתשובה? יודה לוי עושה שרירים, בריטני בעירום, צביקה הדר עדיין המום מפרשת טופז ומה עושה היום מורן אהרוני מ"כוכב נולד".