לפני למעלה מאלף שנה, בני המאיה חזו כי בשנת 2012 העולם יבוא לקיצו, או משהו מעורפל מספיק כדי להפוך לנבואה שחורה כזאת. שנים רבות לאחר מכן, רונלד אמריך, הבמאי והתסריטאי מאחורי סרטי אסונות כמו "היום השלישי" ו"גודזילה" ממשיך להחריב את העולם, ובדרך גם מרסק קופות על ימין ועל שמאל. או במילים אחרות – "2012", שהושק בסוף השבוע במקביל במדינות רבות בעולם, וגם אצלנו, גרף 65 מיליון דולר בשבוע הראשון להקרנתו, מה שממקם אותו בראש טבלת שוברי הקופות, גבוה בהרבה מעל המקום השני ברשימה.

"רוחות חג המולד", סרט האנימציה של ג'ים קארי, גרף בשבוע השני להקרנתו 22.3 מיליון דולר, ובסך הכל 63.3 מיליון עד כה. אם הפער בין המקום הראשון לשני נראה לכם גבוה, שימו לב כיצד שמונת הסרטים האחרים בטבלה מתחלקים בפירורים. 

"The Men Who Stare at Goats" שומר על מקומו בשבוע השני שלו, אבל צונח בהכנסות – רק 6.2 מיליון בסוף השבוע. הסרט החדש "Precious", על פי רומן מאת ספייר, הושק בפסטיבלי סרטים וזכה בפרסים רבים מסביב לעולם – בעיקר בסנדאנס ובטורונטו – אך הצליח להשתחל לרשימה רק השבוע, עם 6.1 מיליון.

והנה כמה חדשות טובות לחובבי המד"ב והאימה: גם "פעילות על טבעית" (Paranormal Activity), שזכה סוף סוף לשם מתורגם כיאה לתוצרת חצי ישראלית, והן " The Fourth Kind", שעוד לא זכה לשם מתורגם, יגיעו לארץ בקרוב. "פעילות", שכבר הוכתר להפתעה הגדולה של 2009 עם הכנסות של למעלה מ-104 מיליו דולר עד כה (ושישה שבועות בטבלה), גרף 4.2 מיליון בסופ"ש ויגיע אלינו כבר בחמישי הקרוב. ל"מין הרביעי", דרמת חייזרים קונספירטיבית שגרפה 4.8 מיליון דולר בלבד בסוף השבוע השני שלה, תגיע לארץ בסוף דצמבר.

אין תמונה
מלחיץ