אין תמונה
מדגסקר

בואם הצפוי לארץ בסוף החודש של בן סטילר, כריס רוק וג'דה פינקט לא יכול היה להגיע בעיתוי מוצלח יותר. כזכור, השלושה יהיו אורחי כבוד בהקרנה חגיגית של הסרט המצויר החדש "מדגסקר 2", בו הם מדבבים את הדמויות הראשיות. בסוף השבוע האחרון יצא הסרט למסכים בארצות הברית, וכבש בקלילות את פסגת טבלת שוברי הקופות עם הכנסות של 63.5 מיליון דולר, 20 מיליון יותר מהספתח של "היי סקול מיוזיקל 3" מלפני שבועיים.

מדובר בסרט המשך ללהיט הענק של אולפני "דרימוורקס" מלפני שלוש שנים, ובו מחליטים האריה, הזברה וההיפופוטם, שנמלטו מגן החיות בניו יורק והגיעו לאי הסמוך לחופי אפריקה, לשוב הביתה. התוצאה, כאמור, להיט ענק.

הפתעה במקום השני בטבלה. הקומדיה "מודל לחיקוי", עם שון וויליאם סקוט ופול ראד, מתעלה על הציפיות הוורודות ביותר של מפיקיה וגורפת 19.2 מיליון דולר. השניים מגלמים צמד סוכני מכירות שלומיאלים ההורסים משאית של החברה בה הם מועסקים. בבית המשפט מוצעת להם עסקה: לרצות 150 שעות עבודות שירות כמדריכים לבני נוער במצוקה, או לרצות מאסר בפועל בכלא. אחרי כמה שעות בחברת הנערים, מבינים השניים שכלא הוא לא בהכרח האופציה הגרועה יותר.

"היי סקול מיוזיקל 3" צונח השבוע למקום השלישי, עם הכנסות של 9.2 מיליון דולר נוספים לסך כולל של 75.7 מיליון. העובדה שבתוך שלושה שבועות הכנסות הסרט לא מתקרבות לקו מאה מיליון הדולר עליו פנטזו המפיקים מותירה מקום למילת סיכום אחת: אכזבה. לא שמישהו מהמעורבים בפרויקט הפסיד כסף, להיפך, ובכל זאת נראה שהמותג הטלוויזיוני המשגשג איבד מקסמו על המסך הגדול.

במקום השישי כניסה נוספת והנתון המאכזב של השבוע. הקומדיה "Soul men", שרבים נבאו לה את המקום השני, גורפת סכום זעום של 5.6 מיליון דולר בלבד. מדובר באחד משני סרטים שהספיק הקומיקאי השחור המצליח בארני מק לצלם לפני מותו הפתאומי לפני חודשיים.

העלילה: שני חברים לשעבר בלהקת נשמה מצליחה, האחד (סמואל ג'קסון) הפך איש עסקים מכובד והשני (מק) איבד את כספו והפך נוכל מקצועי, יוצאים למסע נוסטלגי ברחבי ארצות הברית בדרכם לערב מחווה לסולן הלהקה שנפטר. למרבה האירוניה, הוקרת זכרו של בארני מק עניינה את הקהל האמריקני הרבה פחות.