אין תמונה
ג'וני דפ באליסה בארץ הפלאות. מקום 1

ברוכים הבאים לארץ הפלאות: כאן לא שמעו על "אווטאר" ולא על מרטין סקורסזה, ו"טיטאניק" היא מזמן רק זיכרון ישן. "אליס בארץ הפלאות", הגרסה המדוברת והתלת מימדית של טים ברטון לספרו הקלאסי של לואיס קרול, הגשימה את הציפיות הרבות ושברה שיאי הכנסות בסוף השבוע הראשון שלה באקרנים.

ובמספרים: "אליס" הכניסה 116.3 מיליון דולר בצפון אמריקה בלבד, וכ-210 מיליון ברחבי העולם. מדובר, בראש ובראשונה, בשיא אישי עבור ברטון, שזוהי הפתיחה הגבוהה ביותר לסרט שלו מאז "כוכב הקופים", שגרף 68.5 מיליון דולר בסופ"ש הראשון שלו ב-2001.

עוד שיא שנשבר על ידי "אליס בארץ הפלאות" הוא שיא הפתיחה הגבוהה ביותר לסרט בתלת מימד – שיא שהיה שייך עד כה ל"אווטאר", שפתח בדצמבר האחרון עם למעלה מ-70 מיליון דולר – וכן הפתיחה הגבוהה ביותר לסרט שיצא בחודשים ינואר-מרץ. אין ספק שלא מדובר בימים היותר טובים של ג'יימס קמרון, שהפסיד הלילה כל פרס אפשרי לגרושתו בטקס האוסקר.

הרבה אחרי "אליס" מתמקם סרט חדש נוסף, " Brooklyn's Finest", דרמת אקשן מבית היוצר של הבמאי אנטואן פוקווה ("יום אימונים מסוכן") ובכיכובם של ריצ'ארד גיר, דון צ'ידל ואית'ן הוק. הסרט גרף 13.5 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו, ונכנס היישר אל המקום השני בטבלה. לא רחוק ממנו, במקום השלישי עם 13.5 מיליון, מתמקם "שאטר איילנד", שמפנה את הפסגה אחרי שבועיים רצופים וסך הכנסות של 95.8 מיליון דולר עד כה.

"קופ אאוט" במקום הרביעי עם 9.1 מיליון בסוף השבוע השני שלו, ובמקום החמישי "אווטאר", יורד לאט לאט במורד הטבלה עם 7.7 מיליון דולר בסוף השבוע ה-12 שלו בבתי הקולנוע. את החמישייה האחרונה פותח " The Crazies" עם 7 מיליון בלבד אחרי פתיחה במקום השלישי בשבוע שעבר, ו"פרסי ג'קסון" ממשיך לצנוח למקום השביעי עם 5.1 מיליון דולר השבוע. שלושת המקומות האחרונים בטבלה מאוישים על ידי "יום האהבה" (4.3 מיליון דולר וסך הכנסות של 106 מיליון עד כה), " Crazy Heart", בכיכובו של זוכה האוסקר הטרי ג'ף ברידג'ס (3.4 מיליון) ו"ג'ון היקר" (2.9 מיליון).

אין תמונה
ג'וני דפ באליסה בארץ הפלאות. מקום 1

>> הזוכה הגדול באוסקר 2010: "מטען הכאב"