אין תמונה
פיט. בקרוב אצלנו

אז ככה זה מתחיל - שמועות על ממטרים פזורים ברחבי הארץ, בריכות ציבוריות נסגרות, החגים מתקרבים וסרטי הקיץ מפנים את מקומם מטבלת שוברי הקופות. רשמית, הסתיו מתחיל, אפשר לחזור לקולנוע.

ארבעה סרטים חדשים עלו בסוף השבוע האחרון לאקרנים בארה"ב, שניים מהם מככבים בראש הטבלה. במקום הראשון נמצא סרטו של טיילר פרי, " I Can Do Bad All By Myself", דרמה קומית על זמרת שמוצאת את עצמה מטפלת בשלושה בני נוער. פרי עצמו מגלם שני תפקידים בסרט, ביניהם תפקיד של קשישה, אותם גילם גם בסרטו הקודם, "Madea Goes to Jail". הסרט פתח עם 24 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון להקרנתו.

אל המקום השני נחת סרט האנימציה למבוגרים "9", פנטזיה פוסט-אפוקליפטית בדיבובם של כוכבים כמו אלייז'ה ווד, ג'ניפר קונלי וג'ון סי. ריילי. הסרט עלה ברביעי האחרון, בתאריך הלא-מקרי 9.9.09, מאז גרף 15.3 מיליון דולר, מתוכם 10.9 בסוף השבוע.

קוונטין טרנטינו, שנמצא בימים אלה בארץ, יכול לנוח על זרי הדפנה ולבקר בכותל בראש שקט – בשבוע הרביעי בטבלה, "ממזרים חסרי כבוד" שלו נמצא במקום השלישי והמכובד, עם הכנסות של 6.55 מיליון בשבוע האחרון.

אל המקומות האחרונים בחמישייה צנחו השבוע "All About Steve", הקומדיה הרומנטית של סנדרה בולוק, שכבר הוכתרה כאחד הסרטים הגרועים של השנה (מעניין כמה סרטים של סנדרה בולוק עוד יזכו לתואר הזה). הסרט הכניס השבוע 5.8 מיליון, ובסך הכל 21.8 מיליון דולר. סרט האימה "יעד סופי 4", שהגיע גם אלינו השבוע, נופל בשבוע השלישי שלו מצמרת הטבלה הישר אל המקום החמישי, עם הכנסות של 5.5 מיליון – פחות מחצי מהכנסותיו בשבוע הקודם.

בכלל, זה לא היה שבוע טוב לסרטי אימה. סרט האימה החדש "Sorority Row" פותח במקום השישי, עם 5.27 מיליון, והמותחן "לבן בעיניים" עם קייט בקינסייל, על בלש שמנסה למצוא רוצח באנטרקטיקה רגע לפני שהשמש שוקעת לחצי שנה, נוחת למקום השביעי עם 5.1 מיליון.

שני הוותיקים בטבלה, סרט המדע הבדיוני "District 9" והדרמה "ג'ולי וג'וליה" עם מריל סטריפ, תופסים את המקומות השמיני והתשיעי. "מחוז 9" עם 3.6 מיליון ו-109 מיליון עד כה, יגיע לארץ ב-22 לאוקטובר, אך תוכלו לצפות בו בפסטיבל אייקון למדע בדיוני ופנטזיה בסינמטק ת"א, כבר ב-4 לאוקטובר.

את העשירייה סוגר "גיימר", בכיכובו של ג'רארד באטלר. הסרט, שגרף רק 3.15 מיליון בשבוע השני שלו, נחשב לאחד הפלופים הגדולים לאחר פתיחה מאכזבת בשבוע שעבר.

אין תמונה
פיט. בקרוב אצלנו