שחקני ארץ נהדרת (צילום: אלדד רפאלי, ארץ נהדרת )
ארץ נהדרת. עכשיו הסרט | צילום: אלדד רפאלי, ארץ נהדרת

אחרי חודשים של הכנות ודחיות ייצאו החודש לדרך צילומי הסרט "זוהי סדום" מבית היוצר של "ארץ נהדרת". הקומדיה, בכיכובם של כוכבי התוכנית לדורותיה, עוסקת בשבוע האחרון בתולדות העיר סדום - מרכז ההימורים, הסקס והשחיתות בתקופת המקרא, כסאטירה על ישראל של ימינו. 

>> לאתר הרשמי של "זוהי סדום"

"זאת התרגשות גדולה, הגשמת חלום", מודה מולי שגב, האבא והאמא של "ארץ נהדרת". "אנחנו עובדים על התסריט הזה משהו כמו שלוש שנים, און אנד אוף. כבר היינו אמורים לצלם בשנה שעברה אבל הקדמת הבחירות שינתה לנו את התוכניות. חלק מהצילומים היו בבולגריה על סט מאוד מרשים, בסוג של עיר עתיקה שצילמו עליה גם את "רומא" של HBO. זה אתגר מאוד גדול וההפקה הכי גדולה שכל אחד מאיתנו היה מעורב בה בחיים".

היה קשה לרתום את החברים לפרויקט?
"מה פתאום, זה חלום של כולם. כולנו גדלנו על 'גבעת חלפון' ועל הסרטים הקלאסיים של שנות ה-70. הרבה מאד זמן הקולנוע הישראלי לא התעסק בקומדיה מובהקת מהסוג הזה והרגשנו שזה גם קצת התפקיד שלנו בתור התוכנית המובילה בתחום בטלוויזיה".

 הבוקר הותר לפרסום כי בסרט, שצפוי לעלות לאקרנים בקיץ 2010, יגלם אלי פיניש את מלך העיר המושחת, דב נבון יחזור לשתף פעולה עם חבריו כלוט הצדיק, ואילו טל פרידמן יגלם את אשתו הסוררת. השלושה ייצאו בשבוע הבא לבולגריה, לתחילת הצילומים. מוטי קירשנבאום, אגב, ייקח גם הוא חלק בסרט, בתפקיד אברהם אבינו. יוצרי "ארץ נהדרת" - מולי שגב, דוד ליפשיץ ואסף שלמון - כתבו את התסריט, אבי נשר שימש כעורך התסריט, ואדם סנדרסון ומולי שגב יביימו. 

זה יזכיר במשהו את "ארץ נהדרת" או הלכתם ממש לכיוון אחר?
"לא יהיו שם דברים ספציפיים מ'ארץ נהדרת' אבל הרוח של השחקנים ושל הכותבים עדיין שורה על הפרויקט. יש כאן סוג של פרודיה על התנ"ך לסאטירה על ישראל, עם הרבה מאוד רפרנסים מקומיים ועכשוויים. יהיה סקס, סמים וגמלים".

זו הפעם הראשונה שלך בתפקיד הבמאי.
"קודם כל אני מביים את זה עם אדם סנדרסון, שעבד איתנו הרבה כבמאי מערכונים. זה מרגש, זו קפיצת מדרגה לכולנו, אף אחד מאיתנו לא עשה דבר כזה, ואנחנו מאחדים כוחות כדי לעמוד באתגר".

אין תמונה
שגב. ממלא את תפקידו
איך קיציס ישתלב בכל הסיפור? הוא הרי לא שחקן קלאסי כמו השאר.
"בשביל לעשות את מה שקיציס עושה צריך הרבה מאוד כישרון משחק. לכל אחד יש תפקיד שתפור על פי מידותיו, וכולם אמורים להיות שם בשיאם".

עוד בmakoבידור: ג'וליה לואיס דרייפוס מדברת על האיחוד של "סיינפלד", חובי סטאר חוגג את החזרה ל"כוכב נולד", אקי וסנדי שוב רבים על המילקי, למירי נבו יש בן, שירלי בוגנים קפצה לבקר בלי שפעת החזירים וערוץ 10 נשאר בחיים.