אין תמונה
וולברין. בלי ציפיות

עם לא פחות מ-8 סרטי המשך, 4 עיבודים חדשים לסרטים ישנים ועלילות שכבר ראינו באינספור גרסאות בשנים קודמות, אף אחד לא ממש מצפה משוברי הקופות של קיץ 2009 להביא בשורות אמנותיות חדשות. אחרי הכל, קיץ 2008 היה הרווחי בתולדות הוליווד, עם הכנסות של יותר מ-3 מיליארד דולר ממכירת כרטיסים, שחצי מיליארד מתוכם גרף "האביר האפל" בארה"ב בלבד.

אז אמנם השנה לא נראה באופק להיט בסדר הגודל של "האביר האפל", אבל אפשר לבטוח במפיקי הוליווד שיספקו את הסחורה. בסוף השבוע הקרוב (1 במאי) תיפתח רשמית עונת שוברי הקופות הגדולים של הקיץ שתימשך עד סוף אוגוסט, והנה רשימת הנפילים:

 וולברין (30 באפריל)

הספין אוף שביים גאווין הוד ("צוצי", "חקירה מעבר לקווים") לסדרת סרטי "אקס מן", עם הלוחם המיוסר בעל ציפורני הפלדה והיכולת להחלים מיידית מכל פציעה. לאחרונה עלה הסרט לכותרות כאשר עותק שלם שלו דלף לאינטרנט ומשם כבר הורד ברבבות עותקים. בלי קשר, מדובר בסרט מביך בתחומו. יו ג'קמן, המגלם את וולברין, חוזר לתפקיד שהפך אותו לכוכב בחוסר חשק בולט, שמתחרה רק בבימוי הרדום של הוד, שמנסה את  כוחו לראשונה בהתמודדות עם סרט אקשן ענק. יש כמה סצנות פעולה מספקות אך העלילה, שמתמקדת בעיקר ביחסי האחווה-שנאה בין ג'ימי לוגן (שהפך לוולברין) ואחיו ויקטור קריד (שהפך לסייבר תות'), מתמוססת לחלוטין ואין אפילו בדיחה אחת מוצלחת לרפואה.
שורה תחתונה: אם ככה יראו סרטי הקיץ הבאים, אנחנו בצרות.

 מסע בין כוכבים (7 במאי)

סרטו המדובר של הבמאי ג'יי.ג'יי אברהמס ("משימה בלתי אפשרית 3", "ארמגדון", "אבודים", "זהות בדויה"), שהחליט להתניע מחדש את אחת הסאגות הגדולות בתולדות הטלוויזיה והקולנוע. הסרט יחזור לימיהם הראשונים של ג'יימס טי קירק וספוק, יתאר כיצד הפכו לקפטן ולקצין הראשי של ספינת החלל אנטרפרייז, וכיצד הפכה היריבות ביניהם לחברות אמיצה על רקע משימתם הגדולה הראשונה. כריס פיין וזאקארי קווינטו מובילים צוות שחקנים אלמוני, שלא יישאר כזה זמן רב אם הסרט אכן יזכה להצלחה המצופה.
שורה תחתונה: שנות ה-80 חוזרות בגדול.

 מלאכים ושדים (14 במאי)

סרטו של הבמאי רון הווארד בכיכובם של טום הנקס, יואן מק'גרגור וכמובן איילת זורר, הוא סוג של המשך ל"קוד דה וינצ'י", שובר הקופות המבוסס אף הוא על ספר מאת דן בראון. הנקס חוזר לגלם את ההיסטוריון ומפענח הצפנים רוברט לנגדון, שיוצא הפעם בעקבות אגודה נוצרית מסתורית הזוממת לממש מסע נקמה בן מאות שנים נגד הכנסייה הקתולית בפיגוע המוני בקריית הוותיקן ברומא.
שורה תחתונה: להיט בטוח.

אין תמונה
וולברין. בלי ציפיות
 לילה מוטרף במוזיאון 2 (21 במאי)

בן סטילר חוזר לגלם את שומר הלילה בן דיילי, שעובר לעבודה חדשה במוזיאון בוושינגטון ומגלה שגם בג'וב הנוכחי מתעוררים המייצגים השונים מדי לילה לחיים ויוצאים לשחזר קרבות בני מאות שנים. איימי אדמס, האנק עזריה ואוון ווילסון מופיעים לצד סטילר, ואילו שון לוי חזר לביים את סרט ההמשך.
שורה תחתונה: להיט בפוטנציה אחרי שקודמו גרף יותר מ-200 מיליון דולר בארה"ב בלבד.

אין תמונה
וולברין. בלי ציפיות
 שליחות קטלנית: התעוררות (4 ביוני)

אחד ההימורים המסקרנים של הקיץ, היות והוא הראשון בסאגה הבדיונית שמצולם ללא ארנולד שוורצנגר בתפקיד הרובוט המחסל. הגיבור הפעם הוא ג'ון קונור, שהפך לגבר קשוח (כריסטיאן בייל) המנהיג את שרידי האנושות בקרב המכריע מול צבא המכונות של רשת סקיינט. הופעתו של ניצול מסתורי בשם מרקוס, שלא ברור אם שרד את יום הדין או נשלח מהעתיד לשבש את מלחמת הקיום של המין האנושי, תעמיד בספק את יכולתו של קונור להיות המושיע שיועד להיות. מק ג'י ("המלאכיות של צ'רלי") ביים.
שורה תחתונה: הטריילרים מבטיחים רבות אבל לא ניתן לומר שזהו המדד המדויק ביותר.

 רובוטריקים 2 (25 ביוני)

סרט ההמשך שביים מייקל ביי ללהיט הענק שלו מלפני שנתיים, שמבוסס על הסדרה המצוירת האהובה. הטריילר מבטיח בדיוק את מה שחובבי הסרט הראשון רוצים לקבל: סצנות הרס אדירות של אתרי תיירות מובילים בעולם. את הסרטים של מייקל ביי אפשר לאהוב או לשנוא, אבל אין עוררין על היעילות וחדוות היצירה (ובעיקר ההרס) שלו. ויש גם עלילה, במהלכה חוברים סאם וויטוויקי (שיה לה בוף) וחברתו מיקלה (מייגן פוקס) לחבריהם הרובוטים לסיבוב נוסף של לחימה באויביהם השקרניקים, הנוחתים על כדור הארץ כדי לנקום את מפלתם הצורבת בסוף הסרט הקודם.
שורה תחתונה: ייקח בקלות את תואר שובר הקופות הגדול של קיץ 2009.

אין תמונה
עידן הקרח
 עידן הקרח 3 (2 ביולי)

אם "רובוטריקים 2" מיועד להיות הלהיט הגדול של הקיץ, החלק השלישי של "עידן הקרח" מועמד מוביל להיות להיט האנימציה של הקיץ. הפעם נפגשים הגיבורים עם זן חדש של יצורים פרה היסטוריים: הדינוזאורים. ריי רומנו, ג'ון לגוזיאמו ודניס לירי חוזרים לדבב וקרלוס סנדלה מביים.
שורה תחתונה: מה מלבב יותר מעוד סיבוב בעולם הפרה היסטורי עם שלושת הגיבורים האהובים מני הממותה, סיד החמוס ודייגו הנמר.

 אויבי הציבור (9 ביולי)

ג'וני דפ וכריסטיאן בייל, שניים מהכוכבים הגדולים בהוליווד, משתפים פעולה בסאגת הפשע המדוברת של הבמאי המוערך מייקל מאן ("היט", "עלי", "הנוסע", "מיאמי וייס"). הסרט עוסק במצוד המשטרתי הענק שהתקיים בסוף שנות ה-30' אחרי הגנגסטר ג'ון דילניג'ר (דפ) וחברי כנופייתו, שהפכו לא רק שודדי בנקים מטילי מורא אלא גם לגיבורים עממיים נערצים. מריון קוטיאר הצרפתייה, זוכת פרס האוסקר על הופעתה בסרט "החיים בורוד", היא אהובתו של דילינג'ר. בייל מגלם את סוכן ה-FBI מלווין פורבס, שנשלח לעצור את מי שנחשב אז אויב הציבור מספר אחת.
שורה תחתונה: אמנם לא ג'ק ספארו, אבל עדיין ג'וני דפ.

אין תמונה
עידן הקרח
 ברונו (9 ביולי)

סרטו החדש של הקומיקאי הבריטי-יהודי סשה ברון כהן, שמעורר שערוריות כבר לפני צאתו למסכים. כמו כתב הטלוויזיה הקזחי בוראט, גיבור סרטו הקודם, גם ברונו הוא דמות פיקטיבית שמגיעה לארצות הברית בשילוב של סרט עלילה וסרט תיעודי. ברונו הוא כתב טלוויזיה אוסטרי, הומוסקסואל מוחצן, שמחליט שארצו קטנה למידותיו וייעודו האמיתי הוא כיבוש אמריקה. בדרכו להפוך אישיות טלוויזיה נערצת, שם ברונו ללעג כל תופעה תרבותית אפשרית, החל בתעשיית האופנה הלוקחת עצמה ברצינות תהומית וכלה בצדקנות המעושה של סלבריטאים המקדישים עצמם למטרות צדקה. מדונה כבר נעלבה. האם שאר העולם בדרך? לארי צ'רלס ביים.
שורה תחתונה: אהבתם את בוראט, תאהבו גם את ברונו.

 הארי פוטר והנסיך חצוי הדם (16 ביולי)

עוד מתמודד כבד על תואר להיט הקופה הגדול של קיץ 2009 הוא החלק השישי בסדרת "הארי פוטר" על פי רב המכר של ג'יי.קיי רולינגס. כמו המקור הספרותי, גם הסרטים הופכים קודרים ואפלים ככל שהעלילה מסתבכת. הארי (דניאל רדקליף) כבר בן 16, ובעוד כוחו של יריבו המושבע לורד וולדמורט הולך וגובר הוא יאלץ להקריב עצמו פעם נוספת בניסיון לעצור את התפשטות הרוע כאשר לצידו חבריו הנאמנים רון וויזלי והרמיוני גריינג'ר. במקביל מתחיל לפרוח סיפור אהבתם של הארי וג'יני וויזלי, אחותו הצעירה של רון. הסרט יועד לצאת כבר בחורף 2008 אך נדחה ברגע האחרון, וזה הזמן לגלות אם ההימור של אולפני וורנר היה מוצדק. דייויד ייטס ביים.
שורה תחתונה: הארי פוטר כבר בן 16?

אין תמונה
עידן הקרח
 הארץ האבודה (23 ביולי)

וויל פארל מגלם חוקר תימהוני שמוצא עצמו ביחד עם העוזרת האישית שלו ומדריך טיולים קשוח בעולם קסום השורץ דינוזאורים, קופים מדברים וזוחלי ענק קטלניים. בראד סילברלינג ("קספר") ביים את סרט ההרפתקאות המסקרן.
שורה תחתונה: מה שנקרא סרט לכל המשפחה.

אין תמונה
עידן הקרח
 חטיפת הרכבת התחתית פלהאם (30 ביולי)

דנזל וושינגטון ישתף פעולה פעם נוספת עם במאי האקשן טוני סקוט, וייפגש לראשונה על המסך עם ג'ון טרבולטה באחד מסרטי הפעולה המבטיחים של הקיץ. מדובר בגרסה חדשה לסרט משנת 74', בו מגלם וושינגטון קצין אבטחה וותיק במערך הרכבת התחתית של ניו יורק. טרבולטה הוא הנבל החוטף רכבת בלב מנהטן ומשתמש בנוסעיה כבני ערובה.
שורה תחתונה: וושינגטון וטרבולטה בסרט אחד? שווה לתת לזה הזדמנות.

אין תמונה
עידן הקרח
 אנשים מצחיקים (6 באוגוסט)

קיץ בלי סרט חדש של אדם סנדלר אינו קיץ, והפעם הוא מאחד כוחות עם הקומיקאי העולה סת' רוגן והבמאי בעל מגע הזהב ג'אד אפטו ("הדייט שתקע אותי"). סנדלר מגלם קומיקאי מצליח הלוקח תחת חסותו סטנדאפיסט בתחילת דרכו (רוגן) ומחליט לחנוך אותו ולהעלות אותו לגדולה. הכול מתוך האמונה שלקה במחלה ממארת וימיו ספורים. מה יקרה כאשר יתברר לו שהוא מחלים? לסלי מאן ואריק באנה משתתפים גם הם בסרט.
שורה תחתונה: לאוהבי הז'אנר.

אין תמונה
עידן הקרח
 כוח המחץ (20 באוגוסט)

סטיבן סומרס הוכיח את יכולותיו כבמאי אקשן בשני סרטי "המומיה" ואפוס הערפדים "ואן הלסינג", ועכשיו הוא חוזר בעוד מפגן דם, אש ותמרות עשן. "כוח המחץ" הוא עיבוד קולנועי עמוס פעלולים לסדרה המצוירת על יחידת הלוחמה החשאית בטרור, הנעזרת במיטב פלאי הטכנולוגיה והנשק במלחמתה בארגון הפשע "קוברה" המאיים להשתלט על העולם.
שורה תחתונה: דניס קוויד כמפקד כוח המחץ וסיינה מילר ורייצ'ל ניקולס החטובות בחליפות עור שחורות הדוקות. מי צריך יותר?

 ממזרים חסרי כבוד (27 באוגוסט)

העולם כבר מצפה בנשימה עצורה לסרטו החדש של הבמאי קוונטין טרנטינו המבטיח להביא למסך את מלחמת העולם השנייה כפי שלא נראתה מעולם. בראד פיט מגלם את קפטן אלדו ריין, קצין אמריקני המוביל חבורת שכירי חרב למשימה סודית בצרפת הכבושה בידי הנאצים. המטרה: לחסל כמה שיותר חיילי אויב. מדובר בגרסה חדשה לסרט האיטלקי "ממזרים חסרי תהילה" הנערץ על טרנטינו עוד משנות ה-70'.
שורה תחתונה: להיט פולחן נוסף מבית היוצר של טרנטינו.