אין תמונה
זורר ב"מלאכים ושדים". נראית כמו מדענית של שמפו

המותחן "מלאכים ושדים", בכיכובם של טום הנקס ואיילת זורר, הצליח אמנם לכבוש את צמרת טבלת שוברי הקופות בארצות הברית בסוף השבוע האחרון עם הכנסות של 48 מיליון דולר אך למרבה הצער, המבקרים מתלהבים הרבה פחות מהקהל. 

רוב המבקרים מסכימים ביניהם ש"מלאכים ושדים" נטול הגיון עלילתי, ומצרים על המחסור ברומנטיקה וסקס על חשבון להג ואקשן, אבל בכל זאת סבורים שבתור סרט פעולה קיצי הוא מספק את מנת המתח והבידור הראויה. מה שמותיר את רוב הביקורת השלילית לביצועיהם של השחקנים.

זורר, כזכור, מגלמת בסרט את הפיזיקאית האיטלקייה ויטוריה וטרה, המסייעת לפרופסור המומחה לקודים וסמלים רוברט לנגדון אותו מגלם הנקס, שבתור הכוכב הראשי סופג את רוב הקטילות. למרבה הצער, נשאר לא מעט גם לאישה שאיתו. 

כך למשל כותב ווסלי מוריס מה"בוסטון גלוב": "זורר, שחקנית ישראלית המשתמשת במבטא איטלקי רעוע, מצליחה להתמודד רוב הזמן עם השטויות שהתסריט משליך לעברה. עם זאת, נראה שההתאמה היחידה בינה ובין הנקס היא בעיצוב התסרוקות שלהם. בסרט היא מגלמת מדענית לפיזיקה, ונדמה שכאשר היא אינה עוסקת באנטי חומר, היא ממציאה סוגים חדשים של שמפו".

רוג'ר אברט המיתולוגי, מבקר הקולנוע של ה"שיקגו סאן טיימס", תוהה: "הייתכן שתפקידה של ויטוריה וטרה, אותה מגלמת איילת זורר, הוא בעיקר לרוץ במהלך רוב הסרט לצידו של לנגדון למקרה שירגיש צורך דחוף לשוחח עם מישהו"?.

מייק פיליפס מה"שיקגו טריביון" מאשר ומחזק: "איילת זורר מגלמת דמות נמרצת וקרת רוח, אך הקשר המתפתח בינה ובין טום הנקס נטול לחלוטין סקס אפיל היות ורוב הזמן הם רצים בסמטאות רומא במצוד אחרי חברי כת נוצרית סודית", גם ליסה שוורצבאום מאתר "אנטרטיימנט וויקלי" לא עושה הנחות: "תפקידה של ויטוריה בסרט הוא בעיקר להקשיב ללנגדון כאשר הוא מסביר דברים. העובדה שמדובר בדברים שהיא כבר יודעת אינה חשובה, היות ומי שבאמת צריך לדעת הוא קהל הצופים".

אין תמונה
זורר והנקס. מעבירים שיעור בהיסטוריה

אנדי קליין, מבקר הסרטים של ה"לוס אנג'לס טיימס", סלחני יותר ומעדיף ציניות משועשעת על רוע נטו. "איילת זורר מגלמת פיזיקאית יפהפייה וחכמה, המחליפה לצידו של הנקס את אודרי טאטו שגילמה חוקרת משטרה יפהפייה וחכמה ב'קוד דה וינצ'י'", כותב קליין. 

"התסריט מחייב את הנקס וזורר להמשיך לצעוק זה לזו עובדות היסטוריות ששניהם כבר יודעים גם כשהם במרוץ נגד הזמן למנוע פיצוץ, ואפילו כשהם נרדפים במשך עשר דקות רצופות בידי רוצח שכיר. לדוגמה: 'מהר! אנחנו צריכים למצוא את הפסל הקרוב ביותר של ברניני', 'את מתכוונת לג'יובאני לורנצו ברניני? הפסל והארכיטקט הנודע'? זהו פיצוץ מהסוג שעושה לפיצוצים שם רע".

מגדיל מכולם לעשות A.O סקוט מה"ניו יורק טיימס", הכותב בביקורתו על "מלאכים ושדים": "פעם נוספת מלוהקת לצידו של טום הנקס כוכבת בינלאומית לוהטת, הפעם מדובר באיילת זורר הישראלית, המגלמת פיזיקאית איטלקייה. תפקידה, מתברר, אינו להציע נחמה פיזית לפרופסור נטול חיי המין, אלא להיות שותפתו לסמינר בהיסטוריה של הנצרות במסווה של מרדף אחרי פצצה. הופעתה של זורר בסרט אינה דומה כלל לדמות בספר, היא משעממת וחסרה את האנרגיה, ההתרגשות והתנופה לה ציפיתי". מעניין מה הוא היה כותב על "בטיפול", או על "עניין של זמן".