אין תמונה
עטיפת הספר

אחרי שספרי הארי פוטר של ג'יי.קיי רולינגס כבר עובדו בהצלחה למסך הגדול, והספר הראשון בסאגת "דמדומים" של סטפני מאייר הפך לשובר קופות והבטיח לפחות שני המשכים, מגיע תורה של סדרת ספרים מצליחה נוספת לבני הנעורים לזכות לעיבוד קולנועי. מדובר ב"Maximum Ride" של ג'יימס פטרסון, שכבר הולידה חמישה ספרים שנמכרו במיליוני עותקים ברחבי העולם.

גיבורי סדרת הספרים הם שישה בני עשרה רגילים שהפכו, בעקבות ניסוי ביוכימי שהשתבש, למוטציות מעופפות של בני אנוש וציפורים. מובן שאת כוחות העל החדשים שלהם הם מנצלים להצלת העולם ממיני חלאות, כך שגרסה קולנועית הייתה רק עניין של זמן.

הבמאית, שככל הנראה תיטול לידיה את המושכות בסרט הראשון על פי ספריו של פטרסון, היא קתרין הארדוויק, שביימה גם את "דמדומים" אך ותרה על בימוי סרט ההמשך, "A new moon", לטובת כריס ווייץ. הארדוויק, שלפני הצלחת "דמדומים" ביימה בעיקר סרטי אינדי דלי תקציב אך מוערכים (הבולט בהם דרמת הנעורים קורעת הלב "13"), מנהלת בימים אלה מגעים מתקדמים עם אולפני קולומביה שרכשו את הזכויות לספריו של פטרסון.

נראה כי עיקר המחלוקת הוא שכרה של הבמאית, שדרישותיה הכספיות עלו משמעותית אחרי ש"דמדומים" גרף יותר מ-190 מיליון דולר בקופות בארצות הברית אחרי שהופק בעלות של 35 מיליון דולר בלבד.

אם אכן תסכים הארדוויק לביים את " Maximum Ride" יחלו הצילומים בסוף 2009 במטרה להעלות את הסרט בעונת החגים של 2010. טרם הועלו אופציות לליהוק השחקנים הצעירים שיגלמו את מקס, פאנג, איגי, גסמן, נאדג' ואנג'ל גיבורי ספריו של ג'יימס פטרסון.