אין הפתעות בצמרת טבלת שוברי הקופות בארצות הברית בסוף השבוע האחרון: "סטארטרק", העיבוד הקולנועי החדש של הבמאי ג'יי.ג'יי אברהמס לסדרת הטלוויזיה המיתולוגית, נישא על גל עניין עצום של מעריצים ותיקים וחדשים וכן מקבץ ביקורות מפרגנות, כובש את הפסגה עם הכנסות של 76.5 מיליון דולר. מה שמוכיח שעוד כוחם של קפטן קירק, ספוק ושאר חבריהם לצוות ספינת החלל אנטרפרייז עדיין במותניהם.

הבעיה: מדובר באכזבה, עד כמה שאשפר להתאכזב מ-76.5 מיליון דולר, מאחר והמפיקים פנטזו על ספתח בסדר גודל של בין 80 ל-90 מיליון דולר לפחות. "אקס מן המקור: וולברין", לדוגמה, גרף בסוף השבוע שעבר 87 מיליון דולר למרות הביקורות הצוננות.

יו ג'קמן עדיין חזק בעניינים, ו"אקס מן המקור: וולברין" בכיכובו גרף בסוף השבוע החולף עוד 27 מיליון דולר במקום השני. בסך הכול גרף שובר הקופות הגדול הראשון של קיץ 2009 עד כה-129.6 מיליון דולר בשבועיים. "אקסיות לכל הרוחות", הקומדיה הרומנטית החדשה בכיכובם של מתיו מקונוהי וג'ניפר גארנר, במקום השלישי עם הכנסות של 10.4 מיליון דולר נוספים לסך כולל של 30.2 עד כה, כלומר פלופ ראשון לעונת הקיץ הנוכחית.

למקום השישי נכנס הסרט "Next day air", קומדיית אקשן על שני נוכלים קטנים שחייהם משתנים אחרי שהם מקבלים בטעות משלוח קוקאין ומנסים למכור אותו. ווד האריס ומייק אפס מככבים בסרט, שגרף סכום צנוע של 4 מיליון דולר. על סף היציאה מהעשירייה המובילה, במקום התשיעי, הסרט "כדור הארץ" שהפך לאחת ההצלחות הגדולות בשנים האחרונות של הקולנוע התיעודי עם הכנסות של 2.4 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ו-26 מיליון בסך הכול.

אין תמונה
העיקר שתעזוב את גל גדות בשקט