ניקול קידמן  (צילום: Reuters)
קידמן. קריירה במשבר | צילום: Reuters

מזל ביש ממשיך לרדוף את הקריירה המקרטעת של ניקול קידמן. השחקנית האוסטרלית בת ה-42 הודיעה אמש על פרישתה מצילומי סרטו החדש של וודי אלן שיתקיימו במהלך הקיץ בלונדון. בסרט, שטרם נקבע לו שם סופי, יועדה קידמן לאחד כוחות לראשונה על המסך הגדול עם חברתה הקרובה נעמי ווטס, וכן ישתתפו בו ג'וש ברולין, אנתוני הופקינס, אנטוניו בנדרס והכוכבת העולה פרידה פינטו ("נער החידות ממומביי"). לא נמסרה סיבה רשמית להחלטתה של קידמן לפרוש מההפקה, או פרטים לגבי זהות השחקנית שתחליף אותה.

כזכור, הקריירה של קידמן ספגה בשנתיים האחרונות שרשרת כישלונות ברצף שנבעה בעיקר מבחירה תמוהה של פרויקטים. "נשים מושלמות", "לידה", "מכושפת", "הפלישה", "מרגו בחתונה" ומעל כולם סרט הפנטזיה "המצפן המוזהב" שיועד להיות הראשון בטרילוגיה (הפקת סרט ההמשך, "הסכין המעודן", הוקפאה בעקבות המיתון הכלכלי והתגובות הצוננות), והפקת הענק "אוסטרליה" של הבמאי באז לורמן הנחשבת אחת הכישלונות הגדולים של הוליווד בשנים האחרונות. כל אלה הפכו את קידמן מכוכבת מובילה ומחוזרת, לשם נרדף לפלופ בקופות.

קידמן תנסה לאושש בהמשך השנה את הקריירה הגוועת שלה בתפקיד בולט (אך לא ראשי) בגרסה הקולנועית של הבמאי רוב מרשל ("שיקגו") למחזמר "תשע" לצד דניאל דיי לואיס, מריון קוטיאר (זוכת האוסקר על "החיים בורוד" שתופיע הקיץ לצד ג'וני דפ וכריסטיאן בייל במותחן "אויבי הציבור"), פנלופה קרוז (שניהלה כזכור רומן מתוקשר של כמה חודשים עם טום קרוז, בעלה לשעבר של קידמן, מיד אחרי שהשניים התגרשו), ג'ודי דנץ', קייט הדסון, סופיה לורן וסטייסי (פרגי) פרגוסון סולנית ה"בלאק אייד פיז".