הלהיט של דיסני יוצא לאקרנים ומאיים לכבוש (תמונת AVI: חדשות)
היי סקול מיוזיקל. ציפו ליותר | תמונת AVI: חדשות

אכזבה או הצלחה? כצפוי, "היי סקול מיוזיקל 3" הוא הזוכה הגדול של סוף השבוע האחרון בבתי הקולנוע בארצות הברית. הסרט, הראשון בסאגה המשגשגת של אולפני דיסני היוצא למסכי הקולנוע ולא לטלוויזיה, גרף 42 מיליון דולר. לכאורה, שלאגר כשר למהדרין. בפועל, אכזבה למפיקים שציפו להכנסות שידלגו בקלילות מעל רף ה-50 מיליון. מה שבטוח, הרבה אנשים ירוויחו הרבה כסף כך שאין מקום לטענות.

מהקצה השני של סקאלת סרטי הנעורים, ז'אנר האימה, מגיע "המסור 5" ותופס את המקום השני בטבלה עם הכנסות של 30.5 מיליון דולר. הוכחה שהקהל אינו שבע ממעללי הרוצח הסדרתי ג'יגסו, המצליח גם אחרי מותו (לכאורה) בסוף הסרט השלישי בסדרה לסבך קרבנות חפים מפשע בשלל מיתות יצירתיות להחריד.

עם שני שלאגרים בראש הטבלה, המחזירים קצת צבע ללחיים החיוורות של תעשיית הקולנוע בארצות הברית, לא נשאר הרבה קהל לשאר סרטי העשירייה המובילה. "מקס פיין", בכיכובו של מארק וולברג, צונח למקום השלישי עם הכנסות של 7.6 מיליון דולר המצטרפים לסך הכנסות כולל של 29.6 מיליון.

למקום החמישי נכנסת דרמת המשטרה "גאווה ותהילה", עם אדוארד נורטון וקולין פארל כשני שוטרים קרובי משפחה החושפים קשר אפל בין שלטונות החוק וסוחרי סמים, שגרפה 6.3 מיליון דולר בלבד. ומה בנוגע ל-"W" המדובר של אוליבר סטון? הוא יורד למקום השביעי בטבלה, עם הכנסות של 5.3 מיליון דולר, ובסך הכול 18.7 מיליון בשבועיים. מה שמוכיח שעל המסך הגדול ג'ורג' בוש מצליח עוד פחות מאשר בבית הלבן. אאוץ'.

טבלת שוברי הקופות בארה"ב (צילום: mako)
צילום: mako