"הסיפור המופלא של בנג'מין באטן", סרטו של הבמאי דייויד פינצ'ר בכיכובו של בראד פיט, מועמד אולי ל-13 פרסי אוסקר אך האם הוא ראוי לפרס גם על מקוריות? לא על פי אדריאנה פיצ'יני, פקידה אלמונית מרומא שהגישה בסוף השבוע תביעה משפטית המבקשת להכיר בה ככותבת המקורית של הסיפור עליו מתבסס התסריט של אריק רות' ("פורסט גאמפ"), אחד המועמדים לאוסקר על "בנג'מין באטן".

כזכור, הגרסה הרשמית של מפיקי הסרט היא שהתסריט של רות' נכתב בהשראת סיפור קצר מאת הסופר אף. סקוט פיצג'רלד משנת 1921, אך אינו מבוסס עליו ישירות ונעזר רק ברעיון הכללי של אדם הנולד זקן והופך צעיר. פיצ'יני מצידה טוענת כי כבר לפני 15 שנים כתבה סיפור קצר בשם "Il ritorno di Arthur all'innocenza" ("שובו לתמימות של ארתור") ושלחה אותו לכמה הוצאות ספרים בארצות הברית, אך הוא מעולם לא פורסם. 

על פי הפקידה האיטלקייה, התסריט של רות' דומה הרבה יותר מדי לסיפור שלה וביכולתה להוכיח גניבה ספרותית. עם זאת, היא אינה מאיימת לפי שעה בתביעת פיצויים אלא דורשת רק להכיר בה כשותפה שוות זכויות על הרעיון לסרט.

ג'יאני מסרו, עורך הדין המייצג את אדריאנה פצ'יני, מסר בתגובה כי בית המשפט ברומא החל בימים אלה לדון בסוגיה. אם אכן יוחלט כי קיים דמיון יתר בין כתב היד של מרשתו והתסריט ההוליוודי יחלו בנקיטת צעדים בנדון. עדיין לא ברור מהי סמכותו המשפטית של בית דין איטלקי על תסריט הוליוודי, מה שהופך את הפרשה למעניינת עוד יותר. "בשלב זה התביעה כולה היא עניין של עקרון מבחינת מרשתי", אומר עו"ד מסרו, "בהתאם להחלטת בית המשפט ברומא נדון בצעדינו הבאים".