אין תמונה
מתוך "למעלה". מקום ראשון

נישא על גלי ביקורות נלהבות הפך סרט האנימציה החדש "למעלה" ללהיט המצויר הגדול הראשון של קיץ 2009. ההפקה מבית היוצר הפורה של אולפני פיקסר כבשה את פסגת טבלת שוברי הקופות בארצות הברית בסוף השבוע האחרון עם הכנסות של 68.2 מיליון דולר.

הסרט מספר על אלמן זועף (אד אסנר מדבב) שמעולם לא ראה עולם, עד שבערוב ימיו החליט להפוך את ביתו לכדור פורח ענק בעזרת מאות בלונים ולצאת למסע הרפתקאות לדרום אמריקה, כאשר ברגע האחרון חובר אליו ילד סקרן הרוקם איתו ידידות מופלאה.

"למעלה" הדיח מהפסגה, אחרי שבוע אחד, את "לילה מוטרף במוזיאון 2" בכיכובו של בן סטילר, היורד למקום השני בטבלה עם הכנסות של 25.5 מיליון דולר נוספים לסך כולל של 105.2 מיליון. במקום השלישי כניסה מאכזבת במיוחד לסרט האימה החדש של הבמאי סאם ריימי, "קחי אותי לגיהינום", שלמרות הבאזז הענק שהקדים אל צאתו לבתי הקולנוע גרף רק 16.6 מיליון דולר. הרבה פחות מהצפי המוקדם של המפיקים.

גרוע עוד יותר מצבו של "שליחות קטלנית: התעוררות", המאבד גובה במהירות ויורד השבוע למקום הרביעי בטבלה עם הכנסות של 16.1 מיליון דולר נוספים לסך כולל של 90.6 מיליון דולר. עדיין רחוק מכיסוי ההשקעה. במקום החמישי, כצפוי, הופך "סטארטרק" ללהיט הראשון של קיץ 2009 החוצה את רף 200 מיליון הדולר בהכנסות. הסרט גורף 12.8 מיליון דולר נוספים לסך כולל של 209.5 מיליון.

גם "מלאכים ושדים", בכיכובם של טום הנקס ואיילת זורר, חוצה את רף המאה מיליון דולר בהכנסות השבוע במקום השישי עם 11.2 מיליון דולר נוספים לסך כולל של 104.7 מיליון. היות והסרט כבר בסימן ירידה, אפשר להגדיר אותו רשמית כאכזבה, במיוחד לנוכח ההכנסות המרשימות של קודמו "צופן דה וינצ'י".

אין תמונה
מתוך "למעלה". מקום ראשון