דום דה לואיז (צילום: רויטרס)
דה לואיז. נולד מצחיק | צילום: רויטרס

הקומיקאי דום דה לואיז הלך לעולמו ביום שני בלילה במרכז הרפואי סנט ג'ון בסנטה מוניקה בו היה מאושפז בימים האחרונים לחייו. בן 75 היה במותו. אשתו ושלושת בניו שהו לצידו עד רגע מותו ולדבריהם הוא "מת בשלווה". סיבת המוות טרם פורסמה.

בכך הסתיימה קריירה משגשגת בת יותר מחמישים שנה במהלכה כיכב דה לואיז בהצלחה בסרטים, סדרות טלוויזיה ואף התפרסם כשף מוכשר שפרסם כמה ספרי בישול רבי מכר וכסופר שכתב שבעה ספרי ילדים. רוברט מלקולם, סוכנו של דה לואיז, מסר בתגובה: "אי אפשר ללמד מישהו להיות מצחיק. דום נולד מצחיק. הוא ידע להקסים אותך, והוא ידע לכבוש את ליבך, והוא אהב אנשים".

 דה לואיז החל את דרכו המקצועית בתיאטרון ובתפקידי משנה בסדרות טלוויזיה. בשנות ה-60' כיכב בסדרה "הבדרנים" לצד קרול ברנט, אז זכה לפרסומו הגדול הראשון, אך לכוכב בינלאומי הפך רק בתחילת שנות ה-70' כשהתחבר לשחקן-במאי מל ברוקס והיה חלק מהחבורה הקבועה של קומיקאים שהשתתפה בקביעות בסרטיו המצליחים בהם "12 הכיסאות", "אוכפים לוהטים", "סרט אילם", "ההיסטוריה המטורפת של העולם – חלק 1", "רובין הוד: גברים בגטקעס" ועוד.

בתגובה ראשונה למותו של חברו הקרוב אמר ברוקס אמש: "דום היה איש גדול בכל המובנים. הוא היה כישרון גדול, היה לו לב גדול וצחוק גדול. הוא יחסר מאד לי ולכל מי שזכה להכיר אותו, לעבוד איתו וכמובן לצפות בסרטיו".

שותף קבוע נוסף של דום דה לואיז היה השחקן ברט ריינולדס, שהופיע לצידו בסרטים כמו "סמוקי והבנדיט", "בית הזונות הקטן הכי טוב בטקסס" ו"מרוץ מחוף לחוף". "חשבתי עליו רק השבוע", אומר ריינולדס בתגובה, "כשאתה מזדקן, אתה גם מתחיל לאבד את החברים הטובים שעשו איתך דרך ארוכה. דום תמיד הצליח לגרום לי, ולכל מי שעבד לצידו, להרגיש טוב. לא יהיה עוד אחד כמותו".

דום דה לואיז וברט ריינולדס (צילום: רויטרס)
עם ברט ריינולדס. איבד חבר טוב | צילום: רויטרס

 בשנים האחרונות הופיע דה לואיז בעיקר בסדרות טלוויזיה, בהן "The Girl From U.N.C.L.E", "Burke's Law", "סברינה: מכשפה צעירה" ועוד. במקביל המשיך להופיע על במות התיאטרון, ובין השאר כיכב בקומדיה המצליחה "אחרון המאהבים הגדולים" מאת ניל סיימון (שהועלתה לפני שנתיים בתיאטרון באר שבע בכיכובו של נתן דטנר).

טקס האשכבה של דום דה לואיז יהיה פרטי, בנוכחות בני משפחה וקומץ חברים קרובים (מלבד אשתו ושלושת בניו הותיר אחות ושלושה נכדים). אמש אשרו בני משפחתו כי בצוואתו הוריש דה לואיז סכומי כסף נכבדים לכמה קרנות צדקה להן תרם בנדיבות בשנים האחרונות, בהן קרן Elixir התומכת בחולי סרטן ובני משפחותיהם.